Jump to content
  • 0

Record opslaan als PDF onder Windows

Roger

Question

Posted

De volgende variabele wordt gebruikt om onder Mac de locatie en bestandsnaam te definiëren, waar en waaronder een PDF-bestand wordt weggeschreven, dewelke aansluitend als bijlage in een nieuw te maken emailbericht dient te worden opgenomen:

Left(Get(BureaubladPad);Position ( Get(BureaubladPad) ; "/"; 1 ; 2)) & "private/tmp/" & "mail.pdf"

Onder Windows levert dit bij het wegschrijven van de PDF een foutmelding op, iets in de strekking van: De schijf zit vol. Dit is echter niet het geval, het zit 'm, naar ik veronderstel, in het bestandspad dat onder Windows anders gedefinieerd dient te worden.

Weet iemand hoe dit onder Windows (XP) zou moeten gebeuren?

Voor de volledigheid heb ik ook een bestandje met het hele script bijgevoegd.

Groeten, Roger

test.fp7

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Bestaat op het buroblad deze map "private/tmp/" eigenlijk wel?

Onder Mac is dit een verborgen map zodat voorkomen wordt dat het hele bureaublad vol komt te staan met pdf's.

• 0
Posted

Da's een goeie. Deze functie hadden we nog niet in FM Pro 8 Adv. waarin ik nog altijd mijn databases maak. Ik ga deze tip eens uitproberen onder FM9.

Bedankt! Roger

• 0
Posted

Tip uitgeprobeerd, echter Windows XP blijft jammeren dat 'ie de pdf niet weg kon schrijven vanwege eerder genoemde reden (schijf vol). De functie geeft overigens wel keurig het juiste pad terug, zowel op Mac als Win. Onder Mac wordt de pdf wel weggeschreven.

• 0
Posted

SuperWimmie en rmw hartelijk dank. Het verschil zit 'm in het voorvoegsel dat kennelijk geplaatst moet worden voor get(tijdelijkpad) De Mac heeft dit niet nodig. Het plaatje is in elk geval weer mooi ingekleurd.

Groeten, Roger