Jump to content
  • 0

runtime oplossing developer

pjotter

Question

Posted

Ik probeer iets te maken met een runtime oplossing. Het werkt echter niet zo goed als ik gehoopt had :D

Het gaat om 2 bestanden waarbij bestand1 is gekoppeld aan bestand2. Vervolgens maak ik een runtime met die 2 bestanden waarbij bestand1 het hoofdbestand is. Tot zover nog geen probleem alles werkt zoals het moet werken. Probleem ontstaat nadat ik bestand2 wil updaten. Zodra ik dit bestand update (en dus laat overschrijven vanuit een ander programma) dan werkt de koppeling n de runtime niet meer. Ik had gehoopt dat door dezelfde naam en plaats te gebruiken de koppeling bleef bestaan. ALs ik bestand1 open met filemaker zelf dan werkt de koppeling (na overschrijven) met bestand2 wel. Is dit met developer 7 mogelijk of moet ik naar versie 9 (meer koppelings mogelijkheden dan 7?)

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bij het aanmaken van de runtime wordt je gevraagd om een sleuteltje op te geven waardoor de runtimer weet dat deze bestanden bij deze runtimer hoort.

Waarschijnlijk kent jouw nieuwe bestand2 deze waarde niet.

Kijk maar eens goed bij het aanmaken van de runtimer, dan begrijp je wat ik bedoel.

• 0
Posted

Als ik meerdere bestanden wil toevoegen dan is dat mogelijk en dan komt er een rood pijltje voor de Primary File. Dat werkt prima ik neem aan dat je dit bedoelt met sleuteltje?

5a758dc8dff4d_Afbeelding8.png.439f8bc745efc8851464ebd9b1f31387.png

• 0
Posted

Als ik gewoon het bestand open met filemaker werkt alles prima. Als ik de runtime open met dezelfde bestanden dan krijg ik de mededeling dat het bestand niet tot het bestand hoort?

Dis is dus alleen als ik het bestand overschijf vanuit een ander bestand.

Ik werk nu maar met een import echter dat is weer een omweg.

• 0
Posted

Ik doelde op de Bindkey.

bindkey.png

Indien je in Filemaker Pro een geheel nieuw bestand aanmaakt, kent hij deze Bindkey helemaal niet. Dus ziet de runtimer dat als een inbreuk op zijn eigen bestandssysteem en keurt verwerking af.

Op zich wel een nuttige beveiliging, zeker als je meerdere runtimers in bedrijf hebt.

• 0
Posted

Nooit van gehoord. De bindkey is dacht ik gewoon de datum/time stamp?

Hoe krijg ik nu dus die twee gecombineerd?

Ik gebruik een runtime die elke dag 2 x wordt bijgewerkt via windows scheduler. Werkt perfect is een prima oplossing. elke keer nadat hij is bijgewerkt dan exporteer hij die gegevens die ik dus gebruik in een volgende runtime.

• 0
Posted

Je krijgt de bindkey alleen maar in een bestand opgenomen indien je deze als runtimer aanmaakt.

Met dit gegeven moet je dus op stap om (denk ik) andere oplossingen te gaan bedenken voor dit probleem...

Gegevens uit een bestand importeren die geen bindkey heeft, lukt overigens wel.

• 0
Posted

Ik heb dit laatste maar geregeld nu.

Zodra ik moet updaten van data doe ik dit via een script en voer ik een import uit uit het andere runtime bestand. Het is een omweg maar het werkt nu wel.