Jump to content
  • 0

records tellen in FM9

DEER

Question

Posted

Situatie: Tabel A waarin een aantal velden waaronder veld B. Stel ruim 500 records en veld B gevuld met 300 verschillende waarden. Hoe kan gelijktijdig met het invoeren van de volgende record (bijv. record 501) een berekening getoond worden waarin aangegeven wordt hoeveel maal de waarde X uit veld B in de hele reeks voorgaande records voorkomt.

Heb de functie Count geprobeerd. Geen succes. Gebruik van het type resume was evenmin succesvol. Heb de tekst gevolgd van Geplaatst: Vr, 13 Jun 2008 2:04 van BDK over aantal records tellen per waarde van een veld.

Bedankt voor je reactie.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De oplossing zit in het gebruik van een selfjoin. Een Table occurence, welke naar zichzelf verwijst. Je kan daarna met de count () functie heel eenvoudig de aantallen per unieke gebeurtenis bepalen.

Om het geheel te verduidelijken en het tweede deel van je vraag daarmee direct te beantwoorden. Namelijk: hoe kan ik zien hoe vaak een bepaalde waarde voorkomt voordat een nieuwe waarde wordt toegevoegd. Hier een mogelijke oplossing.

voorbeeld.fp7

• 0
Posted

Ja, bedankt. 'k Heb me in de uitleg verkeken op de naastliggende kolom. In m'n gedachten zou het om een link gaan tussen beide kolommen. Dat is dus NIET het geval. De truc zit em in dat je bezig bent de verschillende waarden binnen de selfjoin-kolom in kaart te brengen. Toen ik dat door had............