Ga naar inhoud
  • 0

records tellen in FM9


DEER

Vraag

Situatie: Tabel A waarin een aantal velden waaronder veld B. Stel ruim 500 records en veld B gevuld met 300 verschillende waarden. Hoe kan gelijktijdig met het invoeren van de volgende record (bijv. record 501) een berekening getoond worden waarin aangegeven wordt hoeveel maal de waarde X uit veld B in de hele reeks voorgaande records voorkomt.

Heb de functie Count geprobeerd. Geen succes. Gebruik van het type resume was evenmin succesvol. Heb de tekst gevolgd van Geplaatst: Vr, 13 Jun 2008 2:04 van BDK over aantal records tellen per waarde van een veld.

 

Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De oplossing zit in het gebruik van een selfjoin. Een Table occurence, welke naar zichzelf verwijst. Je kan daarna met de count () functie heel eenvoudig de aantallen per unieke gebeurtenis bepalen.

 

Om het geheel te verduidelijken en het tweede deel van je vraag daarmee direct te beantwoorden. Namelijk: hoe kan ik zien hoe vaak een bepaalde waarde voorkomt voordat een nieuwe waarde wordt toegevoegd. Hier een mogelijke oplossing.

voorbeeld.fp7

Link naar reactie
  • 0

Ja, bedankt. 'k Heb me in de uitleg verkeken op de naastliggende kolom. In m'n gedachten zou het om een link gaan tussen beide kolommen. Dat is dus NIET het geval. De truc zit em in dat je bezig bent de verschillende waarden binnen de selfjoin-kolom in kaart te brengen. Toen ik dat door had............

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...