Ga naar inhoud

FileMaker Pro 9 : Missing manual book


Aanbevolen berichten

Hi,

 

Zelf werk ik nog maar kort met Filemaker Advanced 9. Om snel resultaten te boeken met FileMaker ben ik op zoek gegaan naar een boek waarin de verschillende mogelijkheden van Filemaker gedetailleerd worden uitgelegd.

 

Het volgende boek is zeer goed en voldoet volledig aan mijn verwachtingen en is een echte aanrader.

 

FileMaker Pro 9 - The Missing manual

Auteur : Geoff Coffey & Susan Prosser

ISBN 10 : 0-596-51413-1

ISBN 13 : 978-0-596-51413-6

Taal : Engeks

Prijs : 34,99 USD

 

Dit boek is zeer gedetailleerd, goed gestructureerd en met veel humor geschreven. Zeer logisch opgebouwd en alle delen van Filemaker 9 komen zeer goed aan bod.

 

Alhoewel het grootste gedeelte gewijd is aan FileMaker Pro 9, worden ook de Advanced mogelijkheden gedetailleerd besproken. Een aanrader dus voor al diegene die het beste uit FileMaker willen naar boven halen. Dus het onderste uit de kan willen.

 

Je kan het boek bestellen bij http://www.amazon.de. Als je serieus met FileMaker aan de slag wil, is dit boek een "must-have".

 

Nog veel Filemaker plezier!

 

Met vriendelijke groeten,

 

Bad_Wolf

Link naar reactie

Hallo,

Even benieuwd of in het door jou genoemde boek ook het volgende staat omschreven. Een gewone webpagina met een met een formulier, de antwoorden gaan automatische in de database. Ik ben een starter en heb nu de hoofdlijnen van een boek uit de bibliotheek eens doorgenomen, maar in dat boek stond niks over actieve internet toepassingen. ("File maker Pro 7" heet het boek)

Ik heb nu opgelost met een webpage met PHP en MySQL maar dacht dat het wel wat moderner kon met een echt database programma. Maar ben nog geen goede uitleg tegengekomen.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

aanvullend op bovenstaand boek:

 

SAMS Web publishing with PHP and Filemaker [9 sept 2007].

 

Hoewel het boek in bovenstaande post zeer goed met voorbeelden werkt en je op het einde een blog hebt gemaakt in PHP en FileMaker, vind ik persoonlijk dat het boek van SAMS meer "theoretisch" gaat: wat er nu eigenlijk allemaal gebeurt dus. Maar je moet zeker eerst het boek hierboven lezen, het neemt je echt bij de hand om een website in PHP te maken.

 

Al bij al is de PHP API van FileMaker niet bijzonder ingewikkeld. En vind ik dat het ook wel helpt om de documentatie in de FileMaker Server eens te lezen.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...