Jump to content
  • 0

Doorklikken met vled in layout

lolthof

Question

Posted

In mijn layout heb ik een veld relatie. Hierin is opgenomen het unieke id van een ander record. Hoe kan ik nu eenvoudig (bijvoorbeeld door op het vled te klikken) dat specifieke record in het layout laden.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
In mijn layout heb ik een veld relatie. Hierin is opgenomen het unieke id van een ander record. Hoe kan ik nu eenvoudig (bijvoorbeeld door op het vled te klikken) dat specifieke record in het layout laden.

met een script te maken met 'Go to Related Record'

• 0
Posted
Kun je die vraag herformuleren ?

Ik begrijp niet wat de bedoeling is..... 8O

In de bijlage zie je mijn layout. Ik heb daar record 50 (zie recht bovenin) geselecteerd. Nu zie ik dat ook een van zijn ouders in het bestand is opgenomen met nummer 3967 (zie links onderin). Nu wil ik door bijvoorbeeld op 3967 te klikken naar dat record gaan.

layout.thumb.jpg.03077bf72b3bc92ba976a0918b1ab55a.jpg

• 0
Posted
met een script te maken met 'Go to Related Record'

Zoals lolthof schijft. Maak een script waarbij je een verwijst naar de relatie. Heel eenvoudig. Bekijk de helpfile van Filemaker anders even en zoek op 'Go to Related Record'. Dit is echt de oplossing.

Koppel dit script aan het veld die de waarde vertegenwoordigd en zie daar!

Je kunt de 'Go to Related Record' stap direct onder de knop definieren maar het is beter om dit in een script te doen. Al is het maar voor het overzicht. En je kunt direct foutcorrectie toepassen indien noodzakelijk.

Een tip hierover vind je hier: http://www.avd-ci.be/tip117.htm