Ga naar inhoud
  • 0

Zoeken maar eerst de zoekargumenten vinden


Johnny

Vraag

Gebruikers vullen datums in, in elke record 1 specifieke datum. Dit is de datum waarop een financiële transactie plaatsvindt, zo'n datum kan ver in de toekomst liggen, bijvoorbeeld 1-6-2020.

 

Ik wil het volgende weten: hoe groot is het totaalbedrag aan financiële transacties per jaar?

 

Dat betekent dat ik een 'scan' moet maken van de relevante jaren op basis van de datums die zijn ingevoerd, deze in een lijst moet plaatsen en vervolgens ze stuk voor stuk als zoekargument dien in te zetten. Da's makkelijk gezegd, maar hoe gedaan?

 

Kan iemand me even een duwtje in de rug geven?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een beetje uit de losse pols....

 

Uit het datum veld bereken je het jaar met Year(dateField).

Een global field yearChoice.

Een relatie (TableName::Years) tussen Year(dateField) en yearChoice.

 

Op een layout:

Portal met basis relatie TableName::Years, velden, zeker bedrag....

Global yearChoice ook ergens.

 

In Browse: vul jaar in en transacties zouden moeten verschijnen in het portal....

Eventueel een knoppeke met een GTRR om naar het transactie record te gaan..., met mogelijk een match voor alle related records, dat geeft je dan een lijst van alle transacties voor het gegeven jaar, ready for print....

Link naar reactie
  • 0

Ik wil eigenlijk een rapport: dus een knop waarmee alle jaren die in de database aanwezig zijn stuk voor stuk worden gebruikt als zoekargument, zonder dat ik als gebruiker die jaren hoef op te geven.

 

Dus zoiets:

 

2008: 500.000 - 50 transacties

2010: 800.000 - 30 transacties

2020: 200.000 - 40 transacties

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...