is er iemand die zijn bedenkingen kan geven over volgende probleem:
ik wil een voorraad in fm maken. Maar op een andere manier dan de vb die hier al op het forum te vinden zijn. Ik heb namelijk producten die in een subgroep zitten en die op zich in groepen zitten.
groep -> subgroep -> product.
Dit omdat ik dan lijsten kan exporteren die dan weer geimporteerd kunnen worden om een webshop up te daten.
Ik heb dus 3 tabellen: "groepen", "subgroepen" en "producten".
Via een relatie wordt iedere subgroep aan een groep toe gewezen.
Dit lukt allemaal. Maar nu wil op een layout voor de producten, per product een groep kiezen en een subgroep. Dit lukt ook nog. maar om fouten te vermijden zou er dus een relatie moeten zijn die volgende doet:
waneer een groep gekozen is mogen enkel de subgroepen daaronder weergeven worden om uit te kiezen. Anders kan een verkeerde subgroep gekozen worden.
Mijn vraag is dus, welke relatie hiervoor te gebruiken. (ik heb al uren geprobeerd ) of is er een betere manier om dit te verkrijgen?
Hierbij ook een kopie om eens te bekijken zo je wil.
Question
lodewijk12
Hey fmers,
is er iemand die zijn bedenkingen kan geven over volgende probleem:
ik wil een voorraad in fm maken. Maar op een andere manier dan de vb die hier al op het forum te vinden zijn. Ik heb namelijk producten die in een subgroep zitten en die op zich in groepen zitten.
groep -> subgroep -> product.
Dit omdat ik dan lijsten kan exporteren die dan weer geimporteerd kunnen worden om een webshop up te daten.
Ik heb dus 3 tabellen: "groepen", "subgroepen" en "producten".
Via een relatie wordt iedere subgroep aan een groep toe gewezen.
Dit lukt allemaal. Maar nu wil op een layout voor de producten, per product een groep kiezen en een subgroep. Dit lukt ook nog. maar om fouten te vermijden zou er dus een relatie moeten zijn die volgende doet:
waneer een groep gekozen is mogen enkel de subgroepen daaronder weergeven worden om uit te kiezen. Anders kan een verkeerde subgroep gekozen worden.
Mijn vraag is dus, welke relatie hiervoor te gebruiken. (ik heb al uren geprobeerd
) of is er een betere manier om dit te verkrijgen?
Hierbij ook een kopie om eens te bekijken zo je wil.
Bedankt alvast!
LINDATV.fp7
7 answers to this question
Recommended Posts