Ga naar inhoud
  • 0

voorraad berekenen


DEER

Vraag

Een vraag over het vastleggen van de totalen per artikel na de berekening van de voorraad.

Heb (stel) 50 artikelen. Het aantal soorten artikelen neemt voortdurend toe.

 

Om het totaal per artikel te berekenen gebruik ik de SUM uit een 'selfjoin' tabel.

Op een later moment wil ik in een andere layout deze optellingen samen met andere data tonen.

Nu neemt iedere keer het berekenen van deze 'SUM's veel tijd in beslag.

 

Ik kan me voorstellen dat iemand schrijft: gebruik globaalvelden. In mijn beleving betekent dit dan de constructie van (stel) 50 globaalvelden......

 

Volgens mij moet dit anders kunnen ? Wie helpt me op de goede weg ?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is een verschil tussen hoe een agregate calculation en een summary field zich gedragen.

 

Een summary field zal zich beperken tot de found set, waar de agregate functie reageert op het current record of de related record set, zonder rekening te houden met een mogelijke found set.

 

Misschien werk je best omgekeerd.

Kijk wat je wil als resultaat en werk vandaaruit terug. Dan kunnen summary fields misschien de oplossing bieden.

Link naar reactie
  • 0

Ik los het maken van totalen in de voorraad op als volgt:

Je gebruikt een sum-veld om totalen te maken maar je zet dat niet op de layout. Op de layout zet je een gewoon nummeriek veld

 

Ieder keer dat je een handeling uitvoert die de stock beinvloedt (bvb. een aankoop of een verkoop) klik je op een Save-button waaronder een script draait die met set field (of een replace) het nummeriek veld op de layout overschrijft met het resultaat in je sum-veld.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...