Jump to content
  • 0

Jobregistratie refreshprobleem

Zero55

Question

Posted

Heb hier een FM9Server (terminal server) draaien met 2 thinclients, op de server staat een lineitem file en op de thinclients staat een bestand (gelinkt met het lineitem) waar werknemers inscannen (in een portaal) via barcodes wat werk ze waar bezig zijn. Maar de ingescande acties worden pas in de lineitem file zichtbaar nadat er bijvoorbeeld "naast" de portaal geklikt wordt...de lineitem file is hierdoor niet echt op elk moment "up-to-date". Hoe kan ik dit oplossen ? De ingescande gegevens zouden dus direct zichtbaar moeten zijn in de lineitem-file...

15 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hallo

Dacht dat je scanning niet via script loopt, indien wel commit.Anders de doscript plugin die na scannen een commit doet.Is gratis en makkelijk in te bouwen.

• 0
Posted
(...) indien wel commit. Anders de doscript plugin die na scannen een commit doet.

Je hebt toch al de automatische commit die je scanner meegeeft?

Euh... tenminste... indien je die zo geprogrammeerd hebt.

• 0
Posted

heb doscript geprobeerd, maar loop tegen volgende aan :

de scanacties worden gedaan in een portaal, de velden in het portaal zijn velden van een andere file (gerelateerde velden dus). Is het gebruik van doscript dan nog wel mogelijk ?

• 0
Posted

Hallo

Ja, de doscript triggert immers een script en daarin voorzie je een commit en een refresh window.Denk er ook aan dat je de Doscript aan en uit kan zetten ( Toggle functie) , dit doe je bvb als je bij het opstarten de global set.

Groetjes

• 0
Posted

Nee, het enigste wat het Doscript in dit geval moet doen is een commit en refresh window.Schrijf eerst dit script , voer het uit en dan zie je het gewenste resultaat. Roep vervolgens dit script op met de doscript en je bent er.

• 0
Posted

RTM :D maak van dit derde veld een autoenter, altijd evalueren en voer er de doscript functie in als berekening.Iets in de aard van het volgende

Let ( Queuescript = mFMb_DoScript( "SCRIPTNAAM_HIER_DNR"; Get ( BestandsNaam ); "" ;"resume"); NAAM DERDE VELD )

Groetjes

PS Let op FM 10 voor deze functionaliteit, alhoewel doscript toch nog meer kan.Momenteel bezig met enkele projecten waarin we network events triggeren via de doscript.

• 0
Posted

RTM, heb ik gedaan... :P

en ik heb daar ook gelezen dat er een autoenter aan dat veld gegeven moet worden, maar ik de file op de thinclients zelf kan ik dat niet want in de portaal staan allemaal gerelateerde velden...

vandaar mijn eerdere vraag of die ik dat doscript in het veld in de lineitem file moest inbouwen...

• 0
Posted

dat werkt hier dus niet hoe het zou moeten... :evil:

even schetsen :

1) in de scanfile op de thinclient, script aangemaakt "refresh" (commit records/requests - refresh window - show custom dialog [melding; refreshed]), als ik dit script manueel trigger na de derde scanactie, dan wordt de refresh uitgevoerd. De net ingescande info is netjes te zien in de lineitem file.

2) in de lineitem file heb ik aan het laatste veld dat gescand wordt (uitvoer_werk) een autoenter gehangen

Let ( Queuescript = mFMb_DoScript( "refresh"); uitvoer_werk )

maar nadat het eerste veld ingescand is krijg ik al mijn melding "refreshed" te zien, terwijl dit moet gebeuren nadat het veld "uitvoer_werk" is ingescand

:?

• 0
Posted

Logisch, op moment dat je een regel aanmaakt wijzigt er ook een veld.Ik gebruik meestal een globaal veld om te scannen, dit triggert enkel indien je scant in dat veld.

Je kan je veld ook enkel laten triggeren indien er een waarde in staat, laat de doscript voorafgaan door een if not isEmpty

Derde mogelijkheid maar niet zuiver is om een scriptparameter te gebruiken en je script enkel iets laten doen indien het derde veld effectief wijzigt.

Grtz

• 0
Posted

toen ik de eerste keer (en tweede keer trouwens ook) het woordje "logisch" las, vond ik dat helemaal niet zo logisch, maar nu begrijp ik het wel...

Heb het doscript laten voorafgaan door een if not isempty en dit werkt goed (voorlopig), morgen de test in de praktijk.

Alvast (alweer :wink: ) bedankt voor het meedenken.

Groeten.

• 0
Posted

Kan gebeuren :D , zag dat er een mailtje gepasseerd was.... vermoed dat het opgelost is ? Veel succes en op naar de 10 he ! Dan kan je echt avonturen met triggers beleven :lol: