Ga naar inhoud
  • 0

Jobregistratie refreshprobleem


Zero55

Vraag

Heb hier een FM9Server (terminal server) draaien met 2 thinclients, op de server staat een lineitem file en op de thinclients staat een bestand (gelinkt met het lineitem) waar werknemers inscannen (in een portaal) via barcodes wat werk ze waar bezig zijn. Maar de ingescande acties worden pas in de lineitem file zichtbaar nadat er bijvoorbeeld "naast" de portaal geklikt wordt...de lineitem file is hierdoor niet echt op elk moment "up-to-date". Hoe kan ik dit oplossen ? De ingescande gegevens zouden dus direct zichtbaar moeten zijn in de lineitem-file...

Link naar reactie

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

RTM :D maak van dit derde veld een autoenter, altijd evalueren en voer er de doscript functie in als berekening.Iets in de aard van het volgende

Let ( Queuescript = mFMb_DoScript( "SCRIPTNAAM_HIER_DNR"; Get ( BestandsNaam ); "" ;"resume"); NAAM DERDE VELD )

 

Groetjes

PS Let op FM 10 voor deze functionaliteit, alhoewel doscript toch nog meer kan.Momenteel bezig met enkele projecten waarin we network events triggeren via de doscript.

Link naar reactie
  • 0

RTM, heb ik gedaan... :P

en ik heb daar ook gelezen dat er een autoenter aan dat veld gegeven moet worden, maar ik de file op de thinclients zelf kan ik dat niet want in de portaal staan allemaal gerelateerde velden...

vandaar mijn eerdere vraag of die ik dat doscript in het veld in de lineitem file moest inbouwen...

Link naar reactie
  • 0

dat werkt hier dus niet hoe het zou moeten... :evil:

even schetsen :

1) in de scanfile op de thinclient, script aangemaakt "refresh" (commit records/requests - refresh window - show custom dialog [melding; refreshed]), als ik dit script manueel trigger na de derde scanactie, dan wordt de refresh uitgevoerd. De net ingescande info is netjes te zien in de lineitem file.

 

2) in de lineitem file heb ik aan het laatste veld dat gescand wordt (uitvoer_werk) een autoenter gehangen

Let ( Queuescript = mFMb_DoScript( "refresh"); uitvoer_werk )

maar nadat het eerste veld ingescand is krijg ik al mijn melding "refreshed" te zien, terwijl dit moet gebeuren nadat het veld "uitvoer_werk" is ingescand

 

:?

Link naar reactie
  • 0

Logisch, op moment dat je een regel aanmaakt wijzigt er ook een veld.Ik gebruik meestal een globaal veld om te scannen, dit triggert enkel indien je scant in dat veld.

Je kan je veld ook enkel laten triggeren indien er een waarde in staat, laat de doscript voorafgaan door een if not isEmpty

Derde mogelijkheid maar niet zuiver is om een scriptparameter te gebruiken en je script enkel iets laten doen indien het derde veld effectief wijzigt.

 

Grtz

Link naar reactie
  • 0

toen ik de eerste keer (en tweede keer trouwens ook) het woordje "logisch" las, vond ik dat helemaal niet zo logisch, maar nu begrijp ik het wel...

 

Heb het doscript laten voorafgaan door een if not isempty en dit werkt goed (voorlopig), morgen de test in de praktijk.

 

Alvast (alweer :wink: ) bedankt voor het meedenken.

 

Groeten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...