paul67 Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Ik heb diverse databases met allemaal dezelfde user acouts, en ieder een eigen wachtwoord nu wil ik in een keer alle wachtwoorden van een user in alle databases veranderen heeft iemand hier ervaring mee? Quote
0 AvD Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Daar heeft ooit een tool voor bestaan, dacht ik. Iemand? Quote
0 Bruno Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Ik heb ooit iets gekocht om paswoorden in fp5 files in bulk aan te passen. Het heette Password Administrator van New Millenium . Wel iets van 2003. Quote
0 AvD Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Ja, Bruno, dat klopt. Dat was dat dingetje. Maar ik geloof niet dat daar een vervolg op gekomen is. Quote
0 Stamper Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Zou het dit kunnen zijn ?? http://www.newmillennium.com/index.php?src=directory&view=products&srctype=display&id=11&category=Developer%20Software&submenu=Security_Administrator_Overview Quote
0 AvD Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Ja, dat is het. Alleen, nog steeds even duur als vroeger. Voor die prijs kan je een jobstudent een hele tijd wachtwoorden laten intikken op de lederen achterbank van een Rolls. Quote
0 rmw Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 FM 9 heeft scriptstappen voor het aanpassen van wachtwoorden en zelfs voor het aanmaken van accounts Dus, ja het kan. En ja, ik heb ervaring rmw Quote
0 AvD Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 FM 9 heeft scriptstappen voor het aanpassen van wachtwoorden en zelfs voor het aanmaken van accounts Dus, ja het kan. En ja, ik heb ervaring rmw Bedoel je daarmee dat het in een geconverteerde multifile solution mogelijk is om telkens 24 wachtwoorden (snel) te veranderen in 72 files? Quote
0 Ron9_15 Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 Lijkt me met 1 script vlot uit te voeren, je kent de accounts en na conversie zijn de pw's gelijk aan de naam. Quote
0 AvD Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 Sorry, Ron, maar ik zie het niet: één script dat in de 72 files telkens de 24 wachtwoorden verandert in vrij nieuw te kiezen wachtwoorden, met behoud van de accountnames? Hoe doe je dat? En dat zou sneller gaan dan alles manueel te doen? Graag, heel graag, wat meer uitleg. Met dank Quote
0 rmw Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 FM 9 heeft scriptstappen voor het aanpassen van wachtwoorden en zelfs voor het aanmaken van accounts Dus, ja het kan. En ja, ik heb ervaring rmw Bedoel je daarmee dat het in een geconverteerde multifile solution mogelijk is om telkens 24 wachtwoorden (snel) te veranderen in 72 files? Ja! Een aantal uitgangspunten: 1. De scripting van account aanpassingen vindt altijd plaats in de database waar de accounts zitten. Dat houdt dus 72 scripts in. 2. Maak 1 script dat alle andere aanroept 3. Privilegesets hoeven niet gelijk te zijn over alle bestanden, maar het helpt wel (zie 4) 4. Met gebruik van scriptparameters zijn de scripts per bestand universeel te maken, als aan voorwaarde 3 is voldaan 5. Wachtwoorden moeten bekend zijn, omdat de scripts nergens om vragen rmw Quote
0 AvD Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Dat houdt dus 72 scripts in. En het is nu net dát wat me al heel de tijd tegenhoudt: deze opdracht is zo goed als zeker eenmalig. Dus: wat zal het snelst gaan? Alles met de hand, of eerst die 72 scripts maken en/of kopiëren? Quote
0 Ron9_15 Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Beetje laat Andre maar bedoelde hetzelfde, als je echter 1 script variabel opbouwt moet je dit enkel kopiëren in de andere files ( of Clippen ) Lijkt me dus sneller om te scripten ! Quote
0 rmw Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Dat houdt dus 72 scripts in. En het is nu net dát wat me al heel de tijd tegenhoudt: deze opdracht is zo goed als zeker eenmalig. Dus: wat zal het snelst gaan? Alles met de hand, of eerst die 72 scripts maken en/of kopiëren? Als aan voorwaarde 3 is voldaan, is het te maken script herbruikbaar en dan ben ik het met Ron eens: scripten! rmw Quote
0 AvD Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Nee, helaas, RMW, de privilegesets zijn niet overal gelijk... Quote
0 rmw Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Nee, helaas, RMW, de privilegesets zijn niet overal gelijk... Ik bedenk me net dat dat alleen nodig is voor het aanmaken van accounts.... Daarbij wordt de privilegeset ook opgegeven, maar die kan je niet berekenen en moet dus via if/else if/end if worden uitgeplozen. Voor het opnieuw instellen van een wachtwoord of het wijzigen van een bestaande is alleen de account naam (en eventueel een nieuw wachtwoord) nodig. Misschien dat dat nog uitkomst biedt.... rmw Quote
0 paul67 Posted September 20, 2008 Author Posted September 20, 2008 Nee, helaas, RMW, de privilegesets zijn niet overal gelijk... Ik bedenk me net dat dat alleen nodig is voor het aanmaken van accounts.... Daarbij wordt de privilegeset ook opgegeven, maar die kan je niet berekenen en moet dus via if/else if/end if worden uitgeplozen. Voor het opnieuw instellen van een wachtwoord of het wijzigen van een bestaande is alleen de account naam (en eventueel een nieuw wachtwoord) nodig. Misschien dat dat nog uitkomst biedt.... rmw Bedankt voor allle sugesties, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Is er niet iemand die gewoon een voorbeeld heeft of duidelijk uitlegt hoe het zit? Alvast bedankt Quote
Question
paul67
Ik heb diverse databases met allemaal dezelfde user acouts, en ieder een eigen wachtwoord nu wil ik in een keer alle wachtwoorden van een user in alle databases veranderen heeft iemand hier ervaring mee?
16 answers to this question
Recommended Posts