Jump to content
  • 0

Wachtwoord wijzigen

paul67

Question

Posted

Ik heb diverse databases met allemaal dezelfde user acouts, en ieder een eigen wachtwoord nu wil ik in een keer alle wachtwoorden van een user in alle databases veranderen heeft iemand hier ervaring mee?

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ja, dat is het. Alleen, nog steeds even duur als vroeger. Voor die prijs kan je een jobstudent een hele tijd wachtwoorden laten intikken op de lederen achterbank van een Rolls.

• 0
Posted
FM 9 heeft scriptstappen voor het aanpassen van wachtwoorden en zelfs voor het aanmaken van accounts

Dus, ja het kan.

En ja, ik heb ervaring

rmw

Bedoel je daarmee dat het in een geconverteerde multifile solution mogelijk is om telkens 24 wachtwoorden (snel) te veranderen in 72 files?

• 0
Posted

Sorry, Ron, maar ik zie het niet: één script dat in de 72 files telkens de 24 wachtwoorden verandert in vrij nieuw te kiezen wachtwoorden, met behoud van de accountnames?

Hoe doe je dat? En dat zou sneller gaan dan alles manueel te doen?

Graag, heel graag, wat meer uitleg.

Met dank

• 0
Posted
FM 9 heeft scriptstappen voor het aanpassen van wachtwoorden en zelfs voor het aanmaken van accounts

Dus, ja het kan.

En ja, ik heb ervaring

rmw

Bedoel je daarmee dat het in een geconverteerde multifile solution mogelijk is om telkens 24 wachtwoorden (snel) te veranderen in 72 files?

Ja!

Een aantal uitgangspunten:

1. De scripting van account aanpassingen vindt altijd plaats in de database waar de accounts zitten. Dat houdt dus 72 scripts in.

2. Maak 1 script dat alle andere aanroept

3. Privilegesets hoeven niet gelijk te zijn over alle bestanden, maar het helpt wel (zie 4)

4. Met gebruik van scriptparameters zijn de scripts per bestand universeel te maken, als aan voorwaarde 3 is voldaan

5. Wachtwoorden moeten bekend zijn, omdat de scripts nergens om vragen

rmw

• 0
Posted
Dat houdt dus 72 scripts in.

En het is nu net dát wat me al heel de tijd tegenhoudt: deze opdracht is zo goed als zeker eenmalig. Dus: wat zal het snelst gaan? Alles met de hand, of eerst die 72 scripts maken en/of kopiëren?

• 0
Posted

Beetje laat Andre

maar bedoelde hetzelfde, als je echter 1 script variabel opbouwt moet je dit enkel kopiëren in de andere files ( of Clippen :-) )

Lijkt me dus sneller om te scripten !

• 0
Posted
Dat houdt dus 72 scripts in.

En het is nu net dát wat me al heel de tijd tegenhoudt: deze opdracht is zo goed als zeker eenmalig. Dus: wat zal het snelst gaan? Alles met de hand, of eerst die 72 scripts maken en/of kopiëren?

Als aan voorwaarde 3 is voldaan, is het te maken script herbruikbaar en dan ben ik het met Ron eens: scripten!

rmw

• 0
Posted
Nee, helaas, RMW, de privilegesets zijn niet overal gelijk...

Ik bedenk me net dat dat alleen nodig is voor het aanmaken van accounts....

Daarbij wordt de privilegeset ook opgegeven, maar die kan je niet berekenen en moet dus via if/else if/end if worden uitgeplozen.

Voor het opnieuw instellen van een wachtwoord of het wijzigen van een bestaande is alleen de account naam (en eventueel een nieuw wachtwoord) nodig.

Misschien dat dat nog uitkomst biedt....

rmw

• 0
Posted
Nee, helaas, RMW, de privilegesets zijn niet overal gelijk...

Ik bedenk me net dat dat alleen nodig is voor het aanmaken van accounts....

Daarbij wordt de privilegeset ook opgegeven, maar die kan je niet berekenen en moet dus via if/else if/end if worden uitgeplozen.

Voor het opnieuw instellen van een wachtwoord of het wijzigen van een bestaande is alleen de account naam (en eventueel een nieuw wachtwoord) nodig.

Misschien dat dat nog uitkomst biedt....

rmw

Bedankt voor allle sugesties, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Is er niet iemand die gewoon een voorbeeld heeft of duidelijk uitlegt hoe het zit?

Alvast bedankt