Ga naar inhoud
  • 0

Wachtwoord wijzigen


paul67

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
FM 9 heeft scriptstappen voor het aanpassen van wachtwoorden en zelfs voor het aanmaken van accounts

 

Dus, ja het kan.

En ja, ik heb ervaring

 

rmw

Bedoel je daarmee dat het in een geconverteerde multifile solution mogelijk is om telkens 24 wachtwoorden (snel) te veranderen in 72 files?

Link naar reactie
  • 0
FM 9 heeft scriptstappen voor het aanpassen van wachtwoorden en zelfs voor het aanmaken van accounts

 

Dus, ja het kan.

En ja, ik heb ervaring

 

rmw

Bedoel je daarmee dat het in een geconverteerde multifile solution mogelijk is om telkens 24 wachtwoorden (snel) te veranderen in 72 files?

 

Ja!

 

Een aantal uitgangspunten:

1. De scripting van account aanpassingen vindt altijd plaats in de database waar de accounts zitten. Dat houdt dus 72 scripts in.

2. Maak 1 script dat alle andere aanroept

3. Privilegesets hoeven niet gelijk te zijn over alle bestanden, maar het helpt wel (zie 4)

4. Met gebruik van scriptparameters zijn de scripts per bestand universeel te maken, als aan voorwaarde 3 is voldaan

5. Wachtwoorden moeten bekend zijn, omdat de scripts nergens om vragen

 

rmw

Link naar reactie
  • 0
Dat houdt dus 72 scripts in.

En het is nu net dát wat me al heel de tijd tegenhoudt: deze opdracht is zo goed als zeker eenmalig. Dus: wat zal het snelst gaan? Alles met de hand, of eerst die 72 scripts maken en/of kopiëren?

 

Als aan voorwaarde 3 is voldaan, is het te maken script herbruikbaar en dan ben ik het met Ron eens: scripten!

 

rmw

Link naar reactie
  • 0
Nee, helaas, RMW, de privilegesets zijn niet overal gelijk...

 

Ik bedenk me net dat dat alleen nodig is voor het aanmaken van accounts....

Daarbij wordt de privilegeset ook opgegeven, maar die kan je niet berekenen en moet dus via if/else if/end if worden uitgeplozen.

Voor het opnieuw instellen van een wachtwoord of het wijzigen van een bestaande is alleen de account naam (en eventueel een nieuw wachtwoord) nodig.

Misschien dat dat nog uitkomst biedt....

 

rmw

Link naar reactie
  • 0
Nee, helaas, RMW, de privilegesets zijn niet overal gelijk...

 

Ik bedenk me net dat dat alleen nodig is voor het aanmaken van accounts....

Daarbij wordt de privilegeset ook opgegeven, maar die kan je niet berekenen en moet dus via if/else if/end if worden uitgeplozen.

Voor het opnieuw instellen van een wachtwoord of het wijzigen van een bestaande is alleen de account naam (en eventueel een nieuw wachtwoord) nodig.

Misschien dat dat nog uitkomst biedt....

 

rmw

 

Bedankt voor allle sugesties, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

 

Is er niet iemand die gewoon een voorbeeld heeft of duidelijk uitlegt hoe het zit?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...