Ga naar inhoud
  • 0

agenda selectie van uren


DEER

Vraag

Hallo,

 

Hierbij een vraag n.a.v. SeedCodeCalendarFree (agenda-beheer in Filemaker) en Agenda-gebruik in Outlook.

In de agenda van Outlook kun je eenvoudig de bandbreedte van de afspraak-uren selecteren/wijzigen door de selectie van meerdere rijen (elke rij betreft 30 min. Dezelfde manier als het selecteren van meerdere rijen in excel.

 

Kun je in Filemaker ook zo'n truc uithalen ? Hoe ?

Ik gebruik FM9.

 

Dankjewel.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben nieuwsgierig wat hierop gaat geantwoord worden. Want - in feite - als ik je goed begrijp, wil je dat een afspraak lopend bijvoorbeeld van 10 tot 12 nu loopt van 10 tot 14 u. Je wil dus van die 2 een 4 maken. En dat zou met een muisbeweging moeten kunnen zoals in Outlook. Is het dat? Lijkt boeiend!

Link naar reactie
  • 0

In Outlook-agenda is de tijd onderverdeeld in rijen van ieder 30 min. Als ik een afspraak wil regelen van 2 uur dan heb ik 4 rijen nodig. Ik selecteer de 4 rijen en sluit de selectie af met een toetsaanslag. Daarna volgt de invulling van de benodigde tekst.

 

( In SeedCodeCalendarFree.FM7 is zoiets niet mogelijk. Daarin moet je m.b.v. een apart dialoogvenster alle gegevens invullen. Het resultaat verschijnt in 1 rij van een CalDailyAppointments-Portaal. )

Link naar reactie
  • 0

Ola,

 

Ik bedacht dit:

 

Je kan bijvoorbeeld met een scriptje in een portaalrij twee keer laten klikken (ik vond het leuk dat je hiervoor de shift toets ingedrukt moet houden) waarbij je de eerste keer superglobal 1 laat zetten en de tweede keer superglobal 2 daarna weet het scriptje dat er twee waarden gezet zijn waartussen zich iets moet gaan afspelen.

 

If [ Get ( ActiveModifierKeys ) = 1 ]

If [ $$p1 ≥ 0 and $$p2 = "" ]

Set Variable [ $$p2; Value:Get ( PortalRowNumber ) ]

End If

If [ $$p1 = "" ]

Set Variable [ $$p1; Value:Get ( PortalRowNumber ) ]

End If

If [ $$p2 ≥ 0 and $$p2 ≥ 0 ]

Show Custom Dialog [ Title: "Geselecteerde portalen"; Message: "vanaf " & $$p1 & " tot en met " & $$p2; Buttons: “OK” ]

Set Variable [ $$p1; Value:"" ]

Set Variable [ $$p2; Value:"" ]

End If

End If

 

Misschien is dit een aanzetje? Natuurlijk nog niet ideaal maar ook ik ben erg benieuwd!

 

Groet

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...