Ga naar inhoud
  • 0

Tekst in een Calculated Field


Maloud

Vraag

In een record heb ik twee gegevens welke ik tevoorschijn laat komen in een calculated field, de velden ARTIKEL en PRIJS.

 

In een email laat ik dit calculated field d.m.v. de LIST functie tevoorschijn komen. de prijsgegevens worden d.m.v. TRUNCATE getrimd naar 2 cijfers achter de komma.

 

Maar.... ik wil dit prijs veld rechts uitgelijnd hebben, anders zie het er zo slordig uit...

 

Wie weet hier een aanvaardbare oplossing voor of weet een andere oplossing.

 

Bij voorbaat dank

Klembord123jpg.jpg.fc7615f141a0e990aef35bbbc8f0399a.jpg

Klembord12.jpg.203bc4152ab3ef4477c9a53fd5ba7bca.jpg

Klembord11.jpg.460857497bd6818941da71ce3162d0e1.jpg

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb (nog) geen oplossing voor je uitlijn probleem, maar waarom gebruik je truncate voor je afronding en geen round?

 

omschrijving truncate: Returns number truncated to the specified precision (number of decimal places), without evaluating the value of discarded digits. Use the Round function to round up or down to the required precision.

 

Met andere woorden 1,236 wordt met truncate 1,23 maar met round 1,24.

 

Na even denken. Kun je niet de maximale lengte van een regel bepalen en vervolgens per regel berekenen uit hoeveel tekens de regel bestaat en aanvullen met spaties. Iedere regel heeft dan even veel tekens en staat automatisch links en rechts uitgelijnd.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb (nog) geen oplossing voor je uitlijn probleem, maar waarom gebruik je truncate voor je afronding en geen round?

 

omschrijving truncate: Returns number truncated to the specified precision (number of decimal places), without evaluating the value of discarded digits. Use the Round function to round up or down to the required precision.

 

Met andere woorden 1,236 wordt met truncate 1,23 maar met round 1,24.

Na even denken. Kun je niet de maximale lengte van een regel bepalen en vervolgens per regel berekenen uit hoeveel tekens de regel bestaat en aanvullen met spaties. Iedere regel heeft dan even veel tekens en staat automatisch links en rechts uitgelijnd.

 

 

Kijk geen oplossing voor mijn vraag :D en toch een verbetering, die heb ik alvast doorgevoerd :!::!:

Link naar reactie
  • 0
Hi,

 

Waarom maak je geen layout in Filemaker die er helemaal mooi uitziet.

bewaar als pdf en verstuur meteen als mail in dezelfde scriptstap.

 

Groet

 

Omdat er 17 verschillende modellen zijn waarbij dit moet gebeuren, ik zou dus 17 scripst moeten maken, heb ik een tijdje gedaan, maar de kans op fouten is te groot !!! Automatiseren is mijn toverwoord.

Link naar reactie
  • 0

geen gehele oplossing voor je probleem maar wellicht toch een verbetering: voeg tabs toe in je berekende tekst (kopieer/plak vanuit een tekstverwerker naar je berekening).

 

het eindresultaat is afhankelijk van je mailprogramma (en dat van de ontvanger!) en bedragen rechts uitlijnen krijg je er niet mee voor elkaar, maar het ziet er al wel veel overzichtelijker uit, zie bijlage.

 

groet, bdk

mailvoorbeeld.jpg.6e793766ba84fe04125e100eaf54fce8.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ik lees wel vaker (en ook als tip van AvD) dat je een tab in je berekeningen kan verkrijgen door deze te plakken vanuit een tekstverwerker.

 

... is ctrl + tab niet net zo eenvoudig...? (voor de PC in dit geval.) (eentje voor tip van de week, AvD)

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

 

Omdat er 17 verschillende modellen zijn waarbij dit moet gebeuren, ik zou dus 17 scripst moeten maken, heb ik een tijdje gedaan, maar de kans op fouten is te groot !!! Automatiseren is mijn toverwoord.

~

 

Dit moet je even nader uitleggen. Ik produceer een voorbeeld in filemaker en print uit en maak emails met pdf met één script voor alle mogelijke documenten binnen mijn database.

 

Met script parameters en variabelen is dit te realiseren. Dit maakt dat je tevens minder scripts hebt en het geheel overzichterlijker is.

 

Hoogstens moet je wat voorbereidende stappen maken voor ieder model maar die kun je vervolgens zo kopiëren naar andere scripts.

Link naar reactie
  • 0
Omdat er 17 verschillende modellen zijn waarbij dit moet gebeuren, ik zou dus 17 scripst moeten maken, heb ik een tijdje gedaan, maar de kans op fouten is te groot !!! Automatiseren is mijn toverwoord.

Zoals je nu de tekst direct in een email probeert te zetten, waar het ook niet op te maken is lijkt mij voor jouw wens een doodlopende weg.

 

Als je het mooi opgemaakt wil hebben zul je toch beter af zijn met een layout die je verstuurt als pdf.

tabs e.d. zijn trouwens ook erg afhankelijk van lettertypes en grootes, je weet nooit zeker dat het er bij iemand anders net zo uit ziet als bij jou. (nb. op MacOS is het rtrouwens alt - tab)

 

Als je werkt met berekeningen en variabelen kun je het aantal layouts flink reduceren. Je maakt als het ware een template waar alle verschillende rapporten in passen. Je hebt meteen de mogelijkheid om met logo's of andere plaatjes te werken en ook styles als bold en underline. Verder heb je gewoon de mogelijkheid om met tabs (links en rechts uitgelijnd) te werken middels "paragraph"

Link naar reactie
  • 0
Omdat er 17 verschillende modellen zijn waarbij dit moet gebeuren, ik zou dus 17 scripst moeten maken, heb ik een tijdje gedaan, maar de kans op fouten is te groot !!! Automatiseren is mijn toverwoord.

Zoals je nu de tekst direct in een email probeert te zetten, waar het ook niet op te maken is lijkt mij voor jouw wens een doodlopende weg.

 

Als je het mooi opgemaakt wil hebben zul je toch beter af zijn met een layout die je verstuurt als pdf.

tabs e.d. zijn trouwens ook erg afhankelijk van lettertypes en grootes, je weet nooit zeker dat het er bij iemand anders net zo uit ziet als bij jou. (nb. op MacOS is het rtrouwens alt - tab)

 

Als je werkt met berekeningen en variabelen kun je het aantal layouts flink reduceren. Je maakt als het ware een template waar alle verschillende rapporten in passen. Je hebt meteen de mogelijkheid om met logo's of andere plaatjes te werken en ook styles als bold en underline. Verder heb je gewoon de mogelijkheid om met tabs (links en rechts uitgelijnd) te werken middels "paragraph"

 

Oke, ik ga e.e.a. proberen, maar als ik er niet uitkom krijg je wel een PB-tje

 

Alvast bedankt - Louis

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...