marcelboot Posted November 15, 2008 Posted November 15, 2008 Ik heb een file op FMServer draaien en na opening zijn de 10 globale velden leeg, zonder enige aanleiding. Vullen met data gaat gewoon en alles blijft zichtbaar, maar eenmaal file gesloten is alles weg. Wat doe ik niet goed??? Quote
0 marcelboot Posted November 15, 2008 Author Posted November 15, 2008 Valt FMPro toch ook een keer tegen. Heb inmiddels de tekst maar op de layout gebakken. Kan de gebruiker dus niet meer aanpassen. dank voor je raad marcel Quote
0 tackenco Posted November 17, 2008 Posted November 17, 2008 Er zijn oplossingen voor je "probleem". Ik gebruik zelf bijvoorbeeld een tabel met instellingen. Die kan je per user of usergroep instellen. Bij het opstarten van de applicatie laat ik een opstartscript alle globals vullen met die instellingen. Zo kan je in een server situatie dus zelfs per user losse instellingen laden (uurtarief, afdeling, doorkiesnummers, etc. etc.) In dat script kan je ook de onderschriften van je factuur ed. in een global laten zetten. Zo lang de applicatie draait zijn die globals bij de hand (per ingelogde computer), zo denk ik dat ieder "probleem" ook wel weer een voordeel kan zijn. Groet, Niels Quote
Question
marcelboot
Ik heb een file op FMServer draaien en na opening zijn de 10 globale velden leeg, zonder enige aanleiding. Vullen met data gaat gewoon en alles blijft zichtbaar, maar eenmaal file gesloten is alles weg.
Wat doe ik niet goed???
3 answers to this question
Recommended Posts