Ga naar inhoud
  • 0

Vraagje...


R@ndom

Vraag

Dag iedereen, ik ben vertegenwoordiger (kunststofindustrie) en gebruik FM8 pro , mijn klantenbestand staat er volledig in. Alle relevante info zoals naam , toenaam, omzet etc... waar ik echter niet uit geraak en mijn PDA WEL is het volgende.

 

In mijn PDA zit een agenda(per dag, per week, per maand etc) als ik morgen op 24/11/08 op die PDA een nieuw contact inbreng vraagt dat kleine dingetje automatisch...éénmalig of herhalend bezoek? Als ik herhalend anwtwoord wil het weten of dit herhalend 1X per dag/week/maand is.

Dat heb ik kunnen oplossen door een invoegvak met de effektieve bezoekdatum te maken ... volgende invoegvak is de bezoekfrequentie (2X/4X etc)

simpele formule zegt mij: bezoekdatum + 365 gedeeld door de frequentie en je hebt je volgende bezoekdatum ECHTER deze formule houdt géén rekening met werk- feest en weekenddagen...

 

Op mijn PDA-tje geef je je eerste bezoek in, dat het eenmalig is of niet en indien niet eenmalig kiezen tussen: elke werkdag, of elke week op maandag, elke maand met als keuze: elke 23 van de maand of elke laatste maandag van die maand(bij de maanden kan je dan kiezen tussen 1,2,3,4,6,12 maanden)

Dus klant X elke laatste maandag van de maand om de zes of de vier maand bijvoorbeeld.

Per jaar is dit eigenlijk hetzelfde : bezoeken per jaar op de 23 november of elke laatse maandag van november...

 

Ik hoop dat het jullie wat duidelijk word...ik kan het niet en ik het al geprobeerd in mijn PDA de database openen/kraken/whatever maar ik kan de formules etc niet vinden...alleszins mijn dank bij voorbaat.

 

Ahja elke uitleg die ik eventueel zou krijgen: DANK U (maar hou het simpel want ik ben een NOOB ;)

 

(de reden waaarom ik dit wil: alles dubbel bijhouden kost me teveel tijd 1 centrale database (FM 8 PRO) is voldoende maar ik moet er dan ook alles mee kunnen

 

R@ndom

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet bijna zeker dat er andere reacties gaan komen dan die van mij :D

echter ik vraag mij namelijk af waarom je alles in FM wil bijhouden als het alleen om afspraken gaat en adressen?

Ik werk zelf op de MAC en de iphone en gebruik gewoon standaard adres boek en Ical agenda. Alles is gewoon te synchoniseren en ik weet zeker dat het goed komt. Nogmaals het kan ook in FM maar om dit nu als eerste keus te maken als beginner lijkt mij wat overdreven. Afhankelijk van de PDA zou ik kijken wat het makkelijkste is, eventueel met een export die je automatisch importeer in je FM bestand. (voor facturen/voorraad beheer enz)

Link naar reactie
  • 0

op de PDA kan je niet dezelfde info bijhouden als op de PC (ik heb geen mac) met het stylus pennetje info inbrengen is hetzelfde als typen met 1 vinger en is tijdrovend en traag...niet aleen afspraken maar omzetten, marges, produktmix etc staan er in per klant is (h)eerlijk want in 30 secs weet ik wat de klant zoal betekent , waarover je de laatste keer hebt gesproken, of zijn schoonmoeder nog leeft en gezond is etc...alle (relevante) info ...

 

Ietsje meer dan op een PDA of smart phone kan en met 10 vingers type je nog steeds sneller dan met 1 stylus pennetje :)

 

Hopelijk komt er nog reactie

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...