Jump to content
  • 0

Probleempje met datum

tackenco

Question

Posted

Hoi iedereen,

Ik kom er net achter dat als ik in een opstartscript de datum in een globaal datumveld laat invullen er een voorloop nul bij staat, terwijl als je de datum daarna selecteert met de datumselector er geen voorloop nul bij komt.

Dat levert bij mij nu een probleem op met het weergeven van acties op een bepaalde datum. Ik gebruik de datum als vergelijking in mijn relatie.

De akties worden alleen weergegeven als ik een datum kies met de selector, bij het opstarten staat er niets door die nul.

Heeft iemand dit ook eens aan de hand gehad? Het valt mij nu (na 10 jaar :? ) voor het eerst pas op, ik heb het zo ook al vaker gedaan en het was nooit een probleem. Ik gebruik standaard de systeemsettings voor m'n applicatie. Ik hoor graag!

Alvast bedankt.

Niels

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ha, dat ik daar nog niet aan gedacht had is geheel en al aan mijzelf te wijten.

Dat lost natuurlijk alle notitie perikelen op (voorloop nul, streepjes, etc.)

Ik ga het meteen even aanpassen, bedankt.

Niels

• 0
Posted

By the way!

Het oorspronkelijke probleem zat hem in het feit dat ik in de ene tabel een textfield als datumveld gebruikte en in de ander een datefield.

Tja, dan lukt het vaak helemaal niet, een wonder dat het af en toe wel werkte eigenlijk.

Ik vind jouw oplossing toch de meest robuste en is vanaf heden standaard voor dit soort situaties.

Alsnog bedankt Rony.

Groet, Niels