Lutmers Posted December 17, 2008 Posted December 17, 2008 Ik heb in het verleden wel eens geschreven dat het aardig zou zijn een soort van OpenSource FMPro oplossing op Clarify te zetten en kijken wat er gebeurt als er verscheidene mensen aan werken.... Commentaar was toen: "Zoveel mensen, zoveel wensen"... kon ik inkomen... daar is FMPro per slot van rekening goed in. Nu dan wellicht een ander idee waar velen baat bij kunnen hebben... Kan er geen Forum kop komen waar (bijna) complete FMPRO oplossingen gedumpt kunnen worden en die door een ieder volledig OPEN gebruikt kunnen worden. Als tegenprestatie zit de uploader natuurlijk te wachten op interessante feed-back... Ik hoor het graag of hier bijval voor is.. Jeroen Lutmers Quote
Maloud Posted December 17, 2008 Posted December 17, 2008 Ben ik ook voorstander van. Hoewel er van alles, heel veel te vinden is, is het soms erg lastig zoeken. Je moet net het geluk hebben om de juiste combinatie trefwoorden te treffen om de oplossing voor jou 'probleem' te vinden. De harde kern van dit forum wordt wel eens moe van de zoveelste 'domme' vraag, maar beseft blijkbaar niet (meer) dat het voor beginners een oerwoud is van mogelijkheden. De bereidheid om (weer) te helpen is altijd aanwezig, maar het zou leuker en makkelijker zijn als dit soort problemen 'netjes' onder kopjes terug te vinden is. Ik geef een paar voorbeelden: Emailen Datum perikelen If endif en cases Louis Quote
Administrator Posted December 25, 2008 Posted December 25, 2008 Mag ik het volgende voorstellen: Wie dit voorstel wel ziet zitten, kan mij zelfgemaakte templates toesturen via een privé forum bericht. Schrijf in het bericht wat je hebt gemaakt, en eventueel welke FileMaker functionaliteit je wil belichten. Hoe meer documentatie, hoe beter. Vergeet natuurlijk niet de "template" aan het bericht toe te voegen. Ik zet deze dingen voorlopig niet publiek op het forum, en bespreek het idee van Jeroen met de moderators. We gaan hiermee door als de moderators het zien zitten. Vergeet niet dat je dit eigenlijk gewoon al KAN. Er is alleen geen specifiek forum voor. Voorts hebben we de grootte van enclosures beperkt, om een aantal heel goede redenen. Volgens mij heb ik geen mogelijkheid om de grootte van enclosures per forum in te stellen, dus dit zou ook een technisch probleem kunnen inhouden. Voorts vind ik dat we de kwaliteit van zo'n oplossing moeten evalueren vooraleer de posts te aanvaarden. Gezien we met Clarify absoluut acommercieel willen blijven ( tot anders beslist ) schuilt er hier een gevaar dat de uploads vooral zullen bestaan uit demos en een soort van visitekaartjes van developers. De posts moeten volledig bestaan uit didactisch materiaal. De posters zullen moeten begrijpen dat hun bijdrage zeker met vreugde onthaald wordt, maar dat er voor de rest voor hun absoluut geen enkel "voordeel" voor ze inzit. Jullie begrijpen hopelijk dat er hier ook een grijze zone zit. Denk maar aan het gebruik van plug-ins in de geposte oplossingen. Zelfs freeware plug-ins hebben een commerciele waarde. Als dit project doorgaat, ga ik in samenwerking met de moderators zeker moeten zorgen voor een duidelijke aflijning van wat kan en niet kan. Alles hangt er een beetje vanaf hoe enthousiast dit idee onthaalt wordt. Dus hoeveel materiaal ik binnenkrijg via mijn forum berichten-inbox. Het is altijd leuker om te starten met een aantal van die dingen, i.p.v. een forum op poten te zetten waar we de komende jaren alleen maar onze eigen echo horen weergalmen. Quote
Koen Van Hulle Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 Voor we het wiel heruitvinden. Hier een mooie ver uitgewerkte gratis "open source" template: http://www.fmstartingpoint.com/ Een grip uit de modules: - contacts - calendar (month, week, day view) - estimates - expenses - timesheets - invoices ... Bovendien ziet de relation graph er ook nog netjes uit. Geheel volgens de anchor buoy methode. Koen Quote
FmFan Posted February 12, 2013 Posted February 12, 2013 Een ander volledig open & gratis initiatief: FM KickStart. De functionaliteit bestaat uit: - Factuur beheer - Basis CRM - Product beheer Ook in het engels beschikbaar op FM KickStart. Quote
zorro Posted November 2, 2013 Posted November 2, 2013 Paar jaar gelden hebben we een open source patiënten dossier in elkaar gestoken , alles is vrij toegankelijke en voor wie wil Www.jade-dental.be Greets en hopelijk zijn jullie er iets mee Quote
Recommended Posts