Ga naar inhoud
  • 0

Onbegrepen "container probleem"


fmwebshop

Vraag

Wie wil het mij uitleggen ?

Ik download van verschillende internet sites een serie willekeurig images jpg omstreeks 50Kb, plak deze vervolgens in een Fm container veld en constateer dat de images nu zijn veranderd tot apple pict files van bijvoorbeeld 1,5 Mb.

 

Ik probeer de images in een Fm database zo klein mogelijk te houden i.v.m. de snelheid.

Ben nu dus een beetje in de war.

 

Dank voor een uitleg.

 

Harry Bakker

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als je echt kopieert en plakt weet filemaker niet welke formaat van afbeelding je eigenlijk invoert, en converteert die automatisch naar PICT formaat op Mac, en ik denk BMP op Win

 

Heb hetzelfde probleem voorgehad...

 

Ikzelf zag twee oplossingen:

- Niet kopieren en plakken, en dus via Insert Picture... (was in mijn geval geen optie)

- Een script schrijven dat een AppleScript triggered die de invoer steeds naar jpeg zal omzetten, en dat FileMaker script laat je dan uitvoeren op het moment dat je een afbeelding in de container gooit. Dit kan FileMaker niet zelf, hier heb je een gratis plugin voor nodig zoals DoScript van MyFMButler.

 

Het laatste heb ik gedaan, maar heb er lang overgedaan om dit voor elkaar te krijgen. Er bestaan wel massa's voorbeeld scriptjes op het internet die je kan gebruiken en aanpassen. Dit heeft wel als zeer grote beperking dat je applicatie enkel en alleen op Mac zal werken. Dus zeker bij de klant eens navragen wat ze gebruiken. Ik denk dat het ook wel mogelijk is om zoiets te ontwerpen voor een Windows omgeving, maar daar kan ik je niet bij verder helpen.

Link naar reactie
  • 0

Om deze reden hou ik foto's altijd buiten de database. Ook onder Windows groeit de database van Filemaker snel tot gigantische omvang.

Wat ik wel doe om het gebruikersvriendelijk te maken, is dat ik Filemaker zelf de bestandsnaam laat bepalen en de bestandsnaam + pad in het klembord plaats (altijd als JPG)

Bij het opslaan van een foto kan je dan met één plaktoets de juiste naam meegeven en je weet zeker dat de database matcht met de foto.

 

Gaat ongeveer net zo snel in het verwerken van foto's, de verwerkingsslag is net even anders maar al snel weet je niet beter meer.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...