Ga naar inhoud
  • 0

munteenheid, exchange rate


andries

Vraag

Beste mensen,

 

ik ben op zoek naar het volgende: een online webservice ( natuurlijk liefst gratis ), waar ik de actuele exchange rates voor munt eenheden kan vinden.

 

Ik zou graag een bron munt en doel munt willen opsturen en dan de exchange rate als response krijgen.

 

Kent iemand zo een webservice?

 

Heb deze al geprobeerd, maar is te traag:

 

"http://www.webservicex.net/CurrencyConvertor.asmx/ConversionRate?FromCurrency=EUR&ToCurrency=USD"

 

Maar het is dus wel zoiets dat ik zoek....

 

Alvast bedankt

 

Andries !

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste harry,

 

bedankt voor je reactie, maar dit is niet helemaal wat ik zoek.

 

Het is de bedoeling om vanuit FileMaker requests te kunnen uitvoeren, en dit met de webviewer op te vangen. Op zich is het mogelijk met de sites die jij aanreikt, maar daar schuilt een groot gevaar. Ik zou de juiste waarde uit de HTML code kunnen vissen, door middel van een combinatie van before en after functies, maar als die website beslist om de HTML code te veranderen, klopt mijn script niet meer.

 

Ik vrees ondertussen dat ik naar een betaalde service zal moeten overschakelen.

 

toch bedankt !

 

groetjes

 

Andries

Link naar reactie
  • 0

He murtje

 

zeer mooi, net wat ik zoek, alleen enkel van en naar de euro... nadeel is dat ik soms ook van USD naar MXN zal moeten converteren of van ... naar ...

 

Heb mij echter bedacht dat ik dit mss in FileMaker zelf kan berekenen, als ik namelijk van EUR naar USD en van EUR naar MXN heb, zal het wel niet zo moeilijk zijn om dan te berekenen wat USD naar MXN zal zijn. Dit is iig de piste die ik maandag eens ga proberen

 

@harry en stamp

Het nadeel van jullie sites is de volgende: ik heb een tabel Currencies, met drie velden: From, To en Rate. Het is de bedoeling om die 's nachts automatisch te laten updaten. Het nadeel aan de sites is dus dat ik niet alleen de rate terugkrijg, maar ook heel de html rotzooi erbij en dat ik dus met behulp van before en after functies zal moeten gaan zoeken binnen de HTML code. Op zich niet zo moeilijk, tot die mensen beslissen om hun HTML code een klein beetje aan te passen, waardoor de rate op bijvoorbeeld een andere plaats zal komen te staan. Dan moet ik mijn code aanpassen, als ik tenminste al weet dat hun HTML hebben aangepast. In het ergste geval heb ik het zelfs niet door en zit ik foute data in mijn tabel te dumpen.

 

Toch allemaal bedankt om mee te zoeken.

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie
  • 0

Mocht je het slim willen aanpakken, dan kan je dat met twee extra velden oplossen.

Daarin kopieer je de unieke tekst uit de HTML van de voorafgaande tekst en de achteraansluitende tekst.

Met de welbekende zoekacties kan je op basis van het vergelijk de juiste tekst er uit halen.

 

Groot voordeel is dat bij het aanpassen van de HTML pagina, je de twee tekstvelden maar hoeft aan te passen en je bent klaar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...