Ga naar inhoud
  • 0

Mail een pdf met gerelateerde regels


RubenLaan

Vraag

Hallo,

 

Wie kan me helpen met het volgende...

 

Ik heb een leveranciersbestand met o.a. de mailadressen van leveranciers. Via een portaal kan ik per leverancier een bestelling doen van meerdere regels.

 

Nu wil ik graag batch gewijs alle leveranciers bij wie ik een bestelling doe die dag een mail sturen. Ik zoek dus de bewuste leveranciers en ga naar hun gerelateerde bestelregels.

 

Daar heb ik een layout die in de kop de gerelateerde leverancier zet, eronder de relevante bestelregels en een footer. Omdat dit wel eens honderden leveranciers kunnen zijn dacht ik handig te sorteren op leveranciersnummer (is gerelateerd) en de kop dus een subsummary te maken van de leveranciers. Dan in preview modus zie ik netjes 1 bestelling per leverancier.

 

Deze bestellingen wil ik emailen. Ik maak er dus PDF's van (anders kan men er later in prutsen). Ik ga dus naar pagina 1 van de preview modus en draai een script dat van deze pagina een PDF maakt, deze wordt vervolgens in een email gestopt die via het mail adres van de leverancier wordt het verzonden. In het script zit een loop die netjes naar pagina 2 gaat van de preview etc.

 

Het gekke is echter dat het mail adres altijd hetgene is van het 1e record, ik kan dus niet in deze modus mails versturen naar verschillende leveranciers, want als je in preview een pagina opschuift doe je dat dus niet in je gerelateerde leveranciersrecords.

 

Zie bijgaand voorbeeld. Draai het script en er moeten zich 4 mails vormen met elk een eigen mailadres. Er komen wel vier mails, maar elk met hetzelfde adres.

 

Wat doe ik fout?

 

Groet

 

Ruben

mail.fp7

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eroos,

 

Ik wil graag wat leren.

 

Na het lanceren van dit voorbeeldscript, vanuit de layout leveranciers, van je heb ik, nadat er reeds omstreeks 50 mails waren geproduceerd, ten einde raad de stekker uit mijn Mac moeten trekken omdat zelfs een geforceerde stop van FM niet meer werkte.

Van uit de layout besttelregels gelanceerd wordt er geen PDF bijlage bij de mail geproduceerd.

 

Er zit kennelijk nog een "gaatje" in je script.

Toch zou ik het graag zien werken, zou je het script nog eens willen nakijken ?

 

Vriendelijke groet en dank.

Harry

Link naar reactie
  • 0

Ruben,

 

Zover ik het begrijp maak je eerst een pdf met alle leveranciers en stuur je dan de mails?

 

Beter is om leverancier 1 te zoeken, pdf te mailen, leverancier 2 zoeken, pdf sturen, etc.

Ofwel een loop om een voor een alle leveranciers een mail te sturen.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik ben eruit. ik ga toch maar naar alle gerelateerde leveranciers en daarvandaan 1 voor 1 een pdf printen en versturen. Dat idee kwam feitelijk van Hiker. Dank je wel! Wel flink balen dat Fm zo omgaat met print previews, want soms kan het handig zijn daar anders mee om te gaan. Verder ben ik dol op Filemaker hoor :P:P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...