Ga naar inhoud
  • 0

totaal paginanummers


bloempje

Vraag

Ik heb met behulp van clarify, mijn dank hiervoor, de mogelijkheid verkregen dat bij printen je kunt zien uit hoeveel blz het totaal bestaat. Echter het werkt nog niet goed, hij telt namelijk alle records/blz op. terwijl betreffende rapport maar uit 2 blz bestaat, wie kan mij helpen?

 

De volgende oplossing heb ik gemaakt in een script:

verzoek pagina laatste

get (paginanummer)

verzoek pagina eerste

printen

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de ervaring dat in de preview de informatie uit de printerdriver niet goed wordt weergegeven. Omdat je daardoor verschillen kan krijgen in de bladzijde overgangen, ontstaat hiermee mogelijk een ander aantal bladzijden.

Oftewel, onbetrouwbaar.

 

Vandaar dat ik alle rapporten op de laatste bladzijde voorzie van een sluitregel die aangeeft dat hiermee het einde van het rapport is behaald.

Het gaat uiteindelijk om de controle of je alles hebt van het rapport, op deze wijze kan het ook. En het werkt uitstekend, het wordt door iedereen geaccepteerd (tevens ISO9001).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...