Jump to content
  • 0

totaal paginanummers

bloempje

Question

Posted

Ik heb met behulp van clarify, mijn dank hiervoor, de mogelijkheid verkregen dat bij printen je kunt zien uit hoeveel blz het totaal bestaat. Echter het werkt nog niet goed, hij telt namelijk alle records/blz op. terwijl betreffende rapport maar uit 2 blz bestaat, wie kan mij helpen?

De volgende oplossing heb ik gemaakt in een script:

verzoek pagina laatste

get (paginanummer)

verzoek pagina eerste

printen

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In het script laat ik hem in schermafdruk zetten, deze zou dus goe moeten staan, toch geeft hij 75 pagina's aan terwijl er maar twee worden geprint. Overigens staat chermafdruk voor zoeken laatste pagina

• 0
Posted

Ik heb de ervaring dat in de preview de informatie uit de printerdriver niet goed wordt weergegeven. Omdat je daardoor verschillen kan krijgen in de bladzijde overgangen, ontstaat hiermee mogelijk een ander aantal bladzijden.

Oftewel, onbetrouwbaar.

Vandaar dat ik alle rapporten op de laatste bladzijde voorzie van een sluitregel die aangeeft dat hiermee het einde van het rapport is behaald.

Het gaat uiteindelijk om de controle of je alles hebt van het rapport, op deze wijze kan het ook. En het werkt uitstekend, het wordt door iedereen geaccepteerd (tevens ISO9001).

• 0
Posted

Ik neem een "Generaal resume gedeelte na" op in mijn layout, plaats daar een kadertje in met de tekst "Einde rapport"

Dat komt dan helemaal aan het einde van het rapport als een soort sluitregel op het rapport te staan. Het bewijs dat dit daadwerkelijk het einde is.