Ga naar inhoud
  • 0

PHP API - ValueList related records


andries

Vraag

Ik probeer via de PHP API een value list te tonen die enkele gerelateerde records toont. De valuelist werkt perfect zolang ik niet aanduid: "show only values from context..." voor de valuelist, op het moment dat ik het wel aanvink krijg ik geen waardes terug

 

var_dump resulteert in Array(0)

 

Ik heb gelezen dat je het web niet echt weet in welke context hij zit ( ook al duid ik een layout aan ), en dat je dit op een speciale manier moet doen. Echter vind ik nergens hoe :-)

 

Ik kan natuurlijk zelf ook de array bouwen, maar het zou leuker zijn moest het kunnen via de "native" php functies.

 

Iemand een idee?

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De valuelist werkt perfect zolang ik niet aanduid: "show only values from context..." voor de valuelist

Hoi Andries, het is me niet duidelijk wat je hiermee juist bedoelt. Bedoel je dat je in FileMaker een conditionele valuelist aanmaakt, of doe je dit ergens anders (bv. FMStudio?).

 

Als ik het handmatig uitprobeer, dan werken conditional value list via de PHP API zonder probleem:

- getValuelist() is een method van een Layout klasse-object, dus "weet" de PHP API over welke layout/TO het gaat

- Je kan als optionele 2de parameter de record id doorgeven, en dan haal je de gerelateerde waarden op voor dat record

 

Volgende voorbeeldcode werkt (opgelet: demo, geen foutafhandeling):

 

   include_once('FM_PHP_API/FileMaker.php') ;

   $fm = new FileMaker('Demo', 'server', 'user', 'password') ;
   $cmd = $fm->newFindCommand('Layout') ;
   $cmd->addFindCriterion('Field', 'Value');
   $result = $cmd->execute() ;
   $rec = $result->getFirstRecord() ;
   $layout = $fm->getLayout('Layout') ;
   $arrValList = $layout->getValueList('Valuelist', $rec->getRecordId()) ;

   print_r($arrValList) ;

Link naar reactie
  • 0

He Jeroen,

 

ik gebruik namelijk deze method: getValueListTwoFields("", 4); zoals beschreven in het PHP document van FileMaker, en die werkt dus niet goed (of ik heb het niet helemaal begrepen iig). Ik ga jouw methode vanavond eens proberen. Maar als ik het goed heb gelezen dan zou jouw methode ( getValueList ) niet langer meer ondersteund worden door de PHP API.

 

Although the getValueLists() method is still supported in the FileMaker API for PHP, it will be

deprecated. Instead, use the getValueListsTwoFields() method. The PHP Site Assistant does not support the

getValueLists() method.

 

FM studio gebruik ik niet, als ik mij niet vergis is dit gebaseerd op FX.php en heeft andere methods dan de gewone PHP API. De valuelist is dus gewoon een native valuelist in FileMaker.

 

Op zich heb ik het nu opgelost met de 'split' functie van PHP en een hele workaround.

 

Hoop dat dit beter werkt.

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...