Ga naar inhoud
  • 0

Datum script


Anton

Vraag

Kan iemand mij helpen met het volgende:

 

Ik wil een urenverantwoording maken, waarbij ik het idee heb om voor 1 jaar, 365 records te maken.

Hoe maak ik een script die het veld datum van de afzonderlijke records (365 per jaar) af kan vullen, met dus een oplopende reeks van alle dagen in dat jaar.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is een mogelijkheid. Je begint bij de huidige dag, en dan ga je in een loop. Je creert een nieuwe record en je vult de datum in die gelijk is aan de huidige datum + de iteratie waar je je in bevindt op dat moment.

 

Als je de exit loop conditie verandert, kan je ook meerdere jaren tegelijkertijd maken.

 

De truck in FM is dat Get ( CurrentDate ) + 1 de datum van morgen geeft, Get ( CurrentDate ) + 7 de datum van volgende week etc...

 

Create NewRecord/Request
set Field [Date ; Get ( CurrentDate )]

Loop
Set Variable[$i = $i + 1]
Create NewRecord/Request
GotoRecord [Last]
Set Field [Date ; Get ( CurrentDate ) + $i
Exit Loop if [$i > 365]
End Loop

 

Ik heb deze code niet getest en blindelings genoteerd, kan zijn dat er ergens een foutje in zit, maar dit is het principe dat ik zou toepassen.

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie
  • 0

Wat veel sneller gaat:

 

Maak een Excel werkblad aan.

Zet in cel A1 "01-01-2009" (zonder aanhalingstekens).

Zet de cursor in de rechter onderhoek totdat deze verandert in een kruis.

Sleep naar beneden om een bereik te creëren, binnen enkele seconen kun je jaren verder zijn.

Bewaar het werkblad.

Importeer het werkblad in je database.

 

Groeten, Henk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...