Ga naar inhoud
  • 0

dynamisch tekstveld


DubblerRick

Vraag

Hallo,

 

Ben al weer een tijdje bezig met diverse factuur-lay-outs maar het volgende probleem krijg ik maar niet opgelost.

 

In een portaal heb ik diverse kolommen waaronder bijvoorbeeld:

 

regel-ID, artikelnummer, omschrijving, aantal, prijs, btw, etc. Bij de ene factuur kan ik zeg maar 10 producten krijgen waarbij de omschrijving van elk product max 3 regels bevat. Deze factuur ziet er keurig uit.

 

Echter als ik een artikel heb waarbij de omschrijving meer dan 8 regels kan bevatten dan staan de regels 4 t/m 8 van deze omschrijving niet afgebeeld.

 

Als ik het veld van de omschrijving vergroot dan krijg ik bij alle andere omschrijvingen veel "witregels" en dat ziet er in het geheel echt niet uit. Vandaar mijn onderwerp dynamische regels.

 

Is het uberhaubt mogelijk om velden op deze manier dynamisch te maken?

 

Ik hoor graag van jullie, welke oplossingen / alternatieven er in de praktijk gebruikt worden. Oh ja; het moet echt in filemaker blijven, dus geen php, xml etc.

 

Mijn dank is groot en kan alleen maar groter worden.

 

Gr.,

 

DubbleRick

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

sliding zal je verder helpen !

 

Bij Format "set Sliding" kan je dit instellen. Wat het precies doet lees je best in de manual, maar in het kort komt het hier op neer: je maakt je veld op je print layout voldoende groot ( bijvoorbeeld 8 regels ). Zet de sliding aan. Als je veld dan maar 1 regel tekst bevat, zal hij automatisch verkleind worden naar 1 regel in Preview (en dus op de print).

 

Is het dit dat je zoekt?

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie
  • 0

Andries heeft natuurlijk volkomen gelijk. Maar dit kan maar werken op voorwaarde dat je de facturen print met een layout op basis van de factuurdetails. Dit is een must. Afdrukken van layouts met een portaal is bijna nooit een goed idee.

Link naar reactie
  • 0

Voor meer info zie: http://www.filemaker.com/nl/help/html/create_layout.9.46.html.

 

Daarnaast kun je wel gebruik maken van een portal, al raad ik dat wel af, voor het genereren van afdrukken. Geef de portal meer rijen dan je denkt nodig te hebben en zet sliding /samenvouwen aan voor de portal. Niet voor de velden in de portal, dat heeft geen zin. De lege regels die niet gebruikt zijn in de portal worden met het afdrukken van de layout niet getoond.

 

Tevens kun je sliding/samenvouwen niet voor alle layout gedeelten gebruiken. Zo werkt het bijvoorbeeld niet voor kopgedeelten. (Heel irritant)

 

Succes.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...