Jump to content
  • 0

Substitute ? Replace ?

Zero55

Question

Posted

In een veld staat er het volgende : "011 airco, 021 rolluiken, 036 boiler 10 liter oa" (3 items in dit geval)

Dit is het resultaat van een berekening : Substitute ( Opties Huur ;"¶" ; ", " )

Het veld "Opties Huur" zijn Selectievakjes waar de gebruiker de nodige opties kan aanvinken.

Nu zou ik graag de "voorste" cijfers (eerste 4 karakters) weg hebben zodat ik volgend resultaat bekom : "airco, rolluiken, boiler 10 liter oa"

Hoe kan ik dit realiseren ?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

je kan de functie Substitute ( < tekst > , < te vervangen str > , < nieuwe str > ) gebruiken,

maar je moet natuurlijk een goed criterum hebben. Je kan in een slag alle cijfers laten verdwijnen met de functie Filter ( textToFilter ; filterText ),

maar dan ben je al je cijfers kwijt. Wat is de structuur? Begint het steeds met een ", " en dan steeds 4 cijfers?

• 0
Posted

dat dacht ik ook in eerste instantie, maar het systeem is al te lang in gebruik om zo'n verandering door te voeren.

ik vrees dat ik het moet laten zoals het is...

• 0
Posted

Als het echt ingewikkeld is om de inhoud van velden aan te passen zou ik het niet scripten maar eens exporteren naar

excel (primary key + het veld dat je wilt aanpassen) , aanpassen in excel en terug importeren in filemaker.

Dit kan veel sneller gaan dan een script te bedenken.