Ga naar inhoud
  • 0

Substitute ? Replace ?


Zero55

Vraag

In een veld staat er het volgende : "011 airco, 021 rolluiken, 036 boiler 10 liter oa" (3 items in dit geval)

Dit is het resultaat van een berekening : Substitute ( Opties Huur ;"¶" ; ", " )

Het veld "Opties Huur" zijn Selectievakjes waar de gebruiker de nodige opties kan aanvinken.

Nu zou ik graag de "voorste" cijfers (eerste 4 karakters) weg hebben zodat ik volgend resultaat bekom : "airco, rolluiken, boiler 10 liter oa"

 

Hoe kan ik dit realiseren ?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je kan de functie Substitute ( < tekst > , < te vervangen str > , < nieuwe str > ) gebruiken,

maar je moet natuurlijk een goed criterum hebben. Je kan in een slag alle cijfers laten verdwijnen met de functie Filter ( textToFilter ; filterText ),

maar dan ben je al je cijfers kwijt. Wat is de structuur? Begint het steeds met een ", " en dan steeds 4 cijfers?

Link naar reactie
  • 0

Als het echt ingewikkeld is om de inhoud van velden aan te passen zou ik het niet scripten maar eens exporteren naar

excel (primary key + het veld dat je wilt aanpassen) , aanpassen in excel en terug importeren in filemaker.

Dit kan veel sneller gaan dan een script te bedenken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...