Ga naar inhoud
  • 0

Bug met table view en conditionele


Jos Hofman

Vraag

Om eenvoudig weg een gebruiker te laten sorteren stel ik af en toe een scherm als table view beschikbaar. De gebruiker kan dan in meerdere niveau's sorteren. werkt prima ondanks alle nadelen van de table view ( geen instelbare kolomkoppen bv ).

 

Alle velden in de body sectie van een layout worden getoond, gewone velden en merge-velden ( <> ). Tot mjn grote verbazing echter worden ook velden getoond die gebruikt worden in de conditionele opmaak van een veld! En niet alleen getoond maar als open, wijzigbare velden.

 

In de hoop dat dit jullie dit eventueel uitzoektijd kan besparen…

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zal wel iets verkeerd begrijpen.

 

Tabel 'test'

Velden 'textveld' en 'hulpveld'

 

Script:

 

If test::hulpveld = 0

Set field test::hulpveld;1

Else

Set field test::hulpveld;0

End If

 

Knop (die dat script uitvoert) met Conditional Formatting

If test::hulpveld = 0 -> vulkleur = geel

If test::helpveld = 1 -> vulkleur = groen

 

Dan wis ik in Layout modus het veld 'hulpveld' (anders is het logisch, dat ik het in de Tabelweergave zie).

 

Ik stel de layout zo in, dat ik een kopgedeelte heb in de tabelweergave en leg de knop in dat gedeelte (anders zie ik die knop niet in de tabelweergave).

 

Nu kan ik tussen Formulier en Tabelweergave wisselen en op mijn knop klikken, die braaf van kleur verandert. Het hulpveld zie ik noch in Formulier-, noch in Tabelweergave.

 

FMP10 Advanced op XP en OSX 10.5.7

 

:?:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...