Bruno Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Om een of andere bizarre reden blijft er nu in een bepaald globaal veld (dat wordt gebruikt om te filteren) een oude zoekparameter in de databse staan. Ook al maak je de globalen leeg bij het sluiten van de db, ze staan er bij het heropenen terug. Je zou nu een script kunnen maken om de globalen te ledigen bij het openen maar ik weet dat er een andere manier is om ze leeg te krijgen. ik dacht door een aanpassing te maken aan de layout en dan te bewaren maar dat werkt niet. Help. Quote Link to comment
0 eroos Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Als je deze database host via Filemaker server dan blijven de globalen bestaan die aangemaakt zijn toen deze database offline stond. Sluit de database dus af. Open deze lokaal in filemaker. Maak de globalen leeg en plaats de database weer terug op de server. Quote Link to comment
0 Bruno Posted June 26, 2009 Author Share Posted June 26, 2009 Bedankt Eroos. Vlaanderen en Nederland de perfecte tandem. Quote Link to comment
0 andries Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 je kan ook in het startup script al je globalen leegmaken, dan moet je de database niet steeds offline halen. Quote Link to comment
0 eroos Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Je hoeft de database niet steeds offline te halen. Als je na ontwikkeling en testen, zorgt dat je globalen leeg zijn (als dat gewenst is), dan blijft dat zo na het online plaatsen op de server. De waarde, al dan niet leeg, die globalen hebben voor het online plaatsen blijven behouden, zolang de database gehost wordt. Quote Link to comment
0 Bruno Posted June 27, 2009 Author Share Posted June 27, 2009 Inderdaad. Ik heb ze gisterenavond offline gehaald en de globalen aangepast. Daarna online en alles in orde. In principe moet die database nooit offline . Alleen na een crash Quote Link to comment
Question
Bruno
Om een of andere bizarre reden blijft er nu in een bepaald globaal veld (dat wordt gebruikt om te filteren)
een oude zoekparameter in de databse staan.
Ook al maak je de globalen leeg bij het sluiten van de db, ze staan er bij het heropenen terug.
Je zou nu een script kunnen maken om de globalen te ledigen bij het openen maar ik weet dat er een andere manier is
om ze leeg te krijgen.
ik dacht door een aanpassing te maken aan de layout en dan te bewaren maar dat werkt niet.
Help.
5 answers to this question
Recommended Posts