Ga naar inhoud
  • 0

Install OnTimer Script


andries

Vraag

Ik ben eens aan het testen geslaan met de Install OnTimer Script. Ik krijg hem echter niet meer af, hij blijft maar lopen dus :-).

 

Dit vind ik in de help file:

 

Description

This step repeats until the window in which it is running closes or its options change. You can also halt the step by specifying another Install OnTimer Script script step for the window with no script specified.

 

Met het laatste punt ga ik akkoord, als je een script laat lopen dat ook een Install OnTimer Script heeft van 0 seconden wordt de trigger desactief.

 

Echter door een nieuw venster te openen en het andere (dat dus actief was toen ik de script trigger installeerde ) te sluiten of in layout modus te gaan en weer in browse helpt niet bij mij, het script wordt steeds opnieuw getriggered. Zie ik hier iets over het hoofd?

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De timer stopt niet door naar een ander layout of venster te gaan. Dat staat er ook niet. Zoals ik het lees, bedoelen ze eigenlijk, sluit venster en dus het actieve fp7 bestand.

 

Ik heb een simpel voorbeeldje gemaakt voor de discussie. De mogelijkheden zoals ze hierin zitten had je zelf al gevonden.

timer.fp7

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen heb ik het volgende gevonden in de FIleMaker Pro 10 Bible van Ray Cologon:

 

FileMaker allows you to specify only one timer-based trigger per window at a time. If you install a new trigger in the same window, it supersedes the previous one. An OnTimer script trigger continues to trigger the script at the specified interval until

  • A different OnTimer script trigger is installed in the same window
  • The OnTimer script trigger is cancelled
  • The window in which the OnTimer script trigger is installed enters Layout Mode
  • The window in which the OnTimer script trigger is closed.

 

Lijkt mij toch dat het om het venster gaat en dus niet om de file. Het lukt zelfs om op twee verschillende vensters ( van hetzelfde bestand ) twee verschillende scripts te laten triggeren.

 

edit:

Even verder staat:

"While the window is in Layout Mode the OnTimer script remains in a suspended state and will resume triggering if and when the window is restored to Browse, Find or Preview mode.

 

To cancel an OnTimer script, you issue a further call to the Install OnTimer cript [] command, with either a zero or a null interval or with no script assigned."

Voor zover dus puntjes 1, 2 en 3.

 

Maar puntje 4 begrijp ik dus nog niet...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een uitgebreider voorbeeld gemaakt. Hier zitten alle varianten in. Met 1 of 2 vensters.

 

Als timer 1 loopt en je start timer 2 met een nieuw venster dan blijven beide timers lopen.

 

Als je timer 2 start en je start deze vervolgens opnieuw in een nieuw venster dan lopen er dus twee timers. (Je krijgt dan overigens wel een foutmelding maar dat komt omdat dat record al bewerkt wordt.) Dit kun je dus eindeloos doen. Tien vensters open, tien timers aan het werk. Test zelf zou ik willen voorstellen.

 

Iedere timer loopt dus in zijn eigen venster. Zodra je een timer stopt, dan stopt alleen de timer van dat actieve venster. Alle andere timers lopen door totdat je deze in dat specifieke venster stopt. Dat kan dus één en dezelfde timer zijn (van één script). In het voorbeeld timer 2.

 

Ik begrijp alleen even niet wat je met punt 4 bedoelt. Wie weet zit het antwoord al in het voorbeeld. Zie scripts.

timer.fp7

Link naar reactie
  • 0

puntje 4 is: wanneer het venster sluit

 

Ik heb dus een script timer ingesteld in een venster. Ik open een nieuw venster, en sluit dan het oude venster waar ik de timer had ingesteld. Op dat moment blijft de trigger toch geinstalleerd, ook al is het originele venster gesloten.

 

Bedankt voor je voorbeeldje !

 

Andries

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...