eldeka Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 Ik wens op regelmatige basis een archief te maken van een FM DB. Bv. elke maand of elk trimester. Dit werkt perfect via een script. Het archiefbestand krijgt de naam voorgesteld van FileName Copy, Copy 1... Er is geen mogelijkheid om die naam zonder diagloog in het script toe te kennen. Maar kan FM geen filename voorstellen bv op basis van een veldinhoud, of de huidige datum? Iemand een idee? Quote
0 fmwebshop Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 Je kunt dit doen met een scriptparameter. De scriptparameter stel je in, bijvoorbeeld op basis van een veld of een berekening. In de scriptregel kopie opslaan geef je de scriptparameter als pad ($naamscriptparameter). Vr groet Harry Quote
0 eroos Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 (edited) Dit kun je doen met variabelen. Maak een script dat er ongeveer zo uitziet Set Variable [ $filename; Value:Get ( FileName ) & " " & Get ( CurrentDate ) & ".fp7" ] Save a Copy as [ “filewin:/C:/downloads/$filename” ] [ copy of current file ] Als je een veldnaam wil gebruiken dan plaats je dat in de string value van de "Set variable". Als je wil dan kun je zelfs het pad waar het weggeschreven wordt in een veld plaatsen. Let wel op de syntax! Deze kun je aan de zelfde variabele toekennen of een aparte variabele maken. Iets als $Filepath. Edited July 8, 2009 by Guest Quote
0 eldeka Posted July 8, 2009 Author Posted July 8, 2009 Het was te verwachten dat het echt niet zo moeilijk zou zijn. Zoals vele dingen... Ik probeer het meteen uit. Hartelijk dank! Quote
Question
eldeka
Ik wens op regelmatige basis een archief te maken van een FM DB.
Bv. elke maand of elk trimester.
Dit werkt perfect via een script. Het archiefbestand krijgt de naam voorgesteld van FileName Copy, Copy 1...
Er is geen mogelijkheid om die naam zonder diagloog in het script toe te kennen.
Maar kan FM geen filename voorstellen bv op basis van een veldinhoud, of de huidige datum?
Iemand een idee?
3 answers to this question
Recommended Posts