Ga naar inhoud
  • 0

Save as PDF


andries

Vraag

In een applicatie slaan we PDF files op op een fileserver. Deze files zijn natuurlijk ook consulteerbaar door andere ( of dezelfde user ).

 

Het aanmaken van zo een PDF's is geen probleem, het ligt hem in het overschrijven als ze reeds een PDF hadden aangemaakt en ze dus de PDF met nieuwe data willen overschrijven. Als iemand de PDF heeft openstaan, dan gebeurt er namelijk niets. Geen foutmelding in FileMaker ( geen error code ook niet ), en de oude PDF blijft gewoon bestaan. Dit gedrag doet zich enkel voor op Windows machines. Op Mac machines zie je in Preview live de PDF veranderen.

 

Heeft iemand dit al voorgehad? Of is er een methode om te kijken of de PDF is geopend. Ik heb de functie Get ( FileOpenState ) al gezocht, maar jammer genoeg niet gevonden. Ook een leeg veld exporteren om de file te deleten alvorerns de nieuwe PDF te maken werkt niet.

 

Jammer genoeg moet de PDF met dezelfde bestandsnaam geexporteerd worden.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil niet eigenwijs zijn (en gek genoeg volgt dan altijd iets wat wel degelijk eigenwijs is :wink: ), maar weet je zeker dat er niets gebeurd?

Als je de pdf open hebt staan en je doet de export lijkt er niets te gebeuren, maar als je de pdf sluit en weer opent is hij volgens mij wel degelijk gewijzigd.

 

Maar ik moet toegeven dat ik nu niet in de gelegenheid ben om de proef op de som te nemen.....

 

Als FM de pdf niet kan vervangen krijgt ie van het OS terug dat het niet vervangen kan worden en dat moet je met Get(LastError) boven tafel kunnen halen.

 

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

ik ben er vrij zeker van dat het niet lukt.

 

De situatie was als volgt. Iemand maakte een verandering aan een levering, en wilt een nieuwe leveringsbon maken in PDF. Die persoon had de PDF niet open, maar toch bleef de PDF de oude... Nadien bleek dat iemand anders de PDF wel had open staan. Als die hem afsloot werkte alles weer zoals het moest.

 

Heb dan hier een test uitgevoerd en ik kwam tot dezelfde conclusie. Ik heb het gevoel dat FM enkel een fout geeft als hij het pad niet vindt, maar niet als hij de file niet kan overschrijven. Maar ik kan mis zijn. Er kwam geen systeem fout naar boven, en ook de Get ( LastError ) geeft mooi 0 terug...

 

Het zou leuk zijn moest je het ook eens kunnen testen.

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie
  • 0

Je kunt eens proberen om via mooplug de file te deleten. Deze geeft volgens mij een foutmelding als een win commando niet kan worden uitgevoerd. Vervolgens kun je als check het mooplug commando existfile toepassen. Als de file nog bestaat kun je de gebruiker waarschuwen en het script onderbreken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...