Ga naar inhoud
  • 0

Stoeien met IWP


rmw

Vraag

IWP is mooi als je er niets aan wilt aanpassen.

Maar wij willen natuurlijk meer :D

 

Door je gast de extended privelige 'fmiwp' te geven kan je voorkomen dat er ingelogd moet worden, maar....

 

Kan je ook forceren dat je na inloggen op een bepaalde layout terecht komt, afhankelijk van de link waar vandaan je de IWP sessie start?

 

Ik zou het willen gebruiken om voor een x aantal cursussen inschrijvingen te verzamelen. De persoon zit al op de pagina van de cursus (heeft dus al een keus gemaakt uit het aanbod) en wil dan inschrijven.

Het is wat overbodig om dan nogmaals om de cursus te gaan vragen.

 

Dus eigenlijk wil ik een url waarin een zoek is opgenomen....

Of een scriptparameter meegeven via IWP...

Of iets anders, wat wel werkt...

 

Wie o wie?

 

rmw

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat resultaten van mijn eigen gestoei:

 

Standaard geeft iwp deze url door: 'http://127.0.0.1:591/fmi/iwp/cgi?-db=Inschrijvingen&-loadframes'

En waar een db wordt gespecificeerd zou je kunnen verwachten dat er ook een layout kan worden opgegeven.

Toch geeft deze url 'http://127.0.0.1:591/fmi/iwp/cgi?-db=Inschrijvingen&-lay=Sessies&-loadframes' geen ander resultaat dan de eerste.

Blijkbaar trekt IWP zich niets aan van andere parameters... jammer.

 

Hier wordt wel mooi uit de doeken gedaan dat je met een gebruikersnaam en wachtwoord ook via een url kan inloggen.

Daarin worden nog wat meer parameters genoemd die blijkbaar wel worden gelezen: acct=, name=, password=, login=.

De layout parameter zou daartussen toch niet misstaan.

Maar misschien zie ik iets over het hoofd....

 

rmw

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Eerst en vooral: mooie bijdrage die link !

 

Als ik de commentaren onderin lees is het niet mogelijk om een script parameter mee te geven, wat ook logisch is, je kan ook geen script parameter meegeven bij het opstarten van een database met een FileMaker Pro client.

 

Ik denk dat de workaround is dat je idd verschillende accounts gaat aanmaken en dus in je link die accountnaam meegeeft en dan in je opstartscript met de Get ( AccountName ) zal moeten werken om ze naar de juiste layout te sturen.

 

Bijvoorbeeld Jan_Cursus zal Jan op de cursuslayout brengen, Jan_Contact zal Jan op de contactlayout brengen. Als je dan dezelfde paswoorden voor deze accounts gebruikt en je bouwt zelf die link. Bijvoorbeeld als Jan is ingelogd en hij klikt op cursussen, dan bouw je zelf de account naam Jan_Cursus, en gebruik het paswoord dat Jan normaal gebruikt om in te loggen.

 

het is maar een ideetje, maar is wel veel werk natuurlijk...

Link naar reactie
  • 0

Dank voor het meedenken.

 

Ik heb nog geprobeerd wat Get(FilePath) oplevert, in de hoop dat die misschien je hele url zou doorgeven en je daar nog wat info uit zo kunnen onttrekken, maar ook dat is het niet geworden.

Ik ben bang dat er inderdaad met accounts gewerkt moet gaan worden.

 

Uiteraard hoor ik het graag als iemand nog een mogelijk alternatief weet te verzinnen :!:

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...