Jump to content
  • 0

Nummeren in related tabel

Anton

Question

Posted

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik heb 2 tabellen gemaakt. Tabel 1= "Logistiek" en Tabel 2 is "logistiek items". Deze zijn gekoppeld met een logistiek nummer.

Nu heb ik in "logistiek items", welke ik in een portal laat zien op de layout van logistiek, een aantal velden opgevoerd, waaronder het veld "palletnummer" die bij het aanmaken van een nieuw record in deze portal een opvolgend nummer moet weergeven, startend met 1. Dit opvolgende nummer is op zich niet het probleem ware het niet dat ik dit nummer bij ieder nieuw record in "logistiek" weer met 1 wil laten beginnen en dat hij dus NIET iedere keer doornummerd op basis van het laatste nummer+1.

Heeft iemand hiervoor een oplossing.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Via een self join met Logistiek items.

De relatie baseer je dan op je "logistiek nummer". Je doet een valuecount van het aantal records ( logistieke items ) die al bestaan voor dit "logistiek nummer". Dit zet je dan als autoenter voor het veld "palletnummer"

Zoiets ( waar zkk_1 een veld is met constante 1 )

ValueCount ( List ( SelfJoinLogistiekItems::zkk_1 ) )

Groetjes

Andries

• 0
Posted

Als je de regels in de portal aanmaakt dan kun je simpel gebruik maken van: Get ( RecordNumber ). Dit zet je als calculated value in de eigenschappen van je veld palletnummer.