Ga naar inhoud
  • 0

Nummeren in related tabel


Anton

Vraag

Kan iemand mij helpen met het volgende:

 

Ik heb 2 tabellen gemaakt. Tabel 1= "Logistiek" en Tabel 2 is "logistiek items". Deze zijn gekoppeld met een logistiek nummer.

 

Nu heb ik in "logistiek items", welke ik in een portal laat zien op de layout van logistiek, een aantal velden opgevoerd, waaronder het veld "palletnummer" die bij het aanmaken van een nieuw record in deze portal een opvolgend nummer moet weergeven, startend met 1. Dit opvolgende nummer is op zich niet het probleem ware het niet dat ik dit nummer bij ieder nieuw record in "logistiek" weer met 1 wil laten beginnen en dat hij dus NIET iedere keer doornummerd op basis van het laatste nummer+1.

 

Heeft iemand hiervoor een oplossing.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Via een self join met Logistiek items.

 

De relatie baseer je dan op je "logistiek nummer". Je doet een valuecount van het aantal records ( logistieke items ) die al bestaan voor dit "logistiek nummer". Dit zet je dan als autoenter voor het veld "palletnummer"

 

 

Zoiets ( waar zkk_1 een veld is met constante 1 )

 

ValueCount ( List ( SelfJoinLogistiekItems::zkk_1 ) )

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...