Jump to content
  • 0

Variabele venstergrootte

bartje

Question

Posted

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het vanaf FM 10 mogelijk is om de grootte van je venster automatisch te laten aanpassen aan je afmetingen van je scherm.

Ik wacht al lang op dergelijke functie omdat ik een DB gebruik die regelmatig op andere iBooks met verschillende schermgroottes wordt gebruikt. De ene keer is het opgemaakte venster te klein, maar vervelender is wanneer de layout niet past binnen het scherm zodat ik constant moet scrollen om aan bepaalde knoppen te komen.

Klopt het dat dit vanaf FM 10 mogelijk is en hoe doe ik dat dan ?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat kan (beperkt) al langer dan Fm 10.

Je vindt dit in de scriptregels.

Je kunt bijvoorbeeld een openingsscript maken om je zoomniveau in te stellen:

venster maximaliseren

if get beeldschermbreedte < ??

zoomniveau 100%

else 75%

of

venster vergroten of verkleinen naar ??

Hopelijk heb je hier iets aan.

Vr groet

Harry

• 0
Posted

ok, dat is misschien een oplossing, maar het blijft puzzelen natuurlijk op die manier.

Als ik het goed begrijp is er nog steeds geen simpele scriptstap die dat automatisch doet.

• 0
Posted

Ik dacht dat de scriptstap 'Venster aanpassen'(Passend vergroten of verkleinen) dit als sinds mensenheugnis deed. is dit niet voldoende dan? Of mis ik iets?

• 0
Posted

deze scriptstap houdt rekening met twee variabelen:

- layoutinhoud

- schermgrootte

Wanneer de layoutinhoud kleiner is dan de schermgrootte zal hij het venster aanpassen, tot de maximale grootte van de layoutinhoud. Wanneer de layoutinhoud groter is dan de schermgrootte zal hij het venster maximaliseren.

• 0
Posted

Daarnaast hebben we ook nog de optie object info. Hier kun je per object aangeven hoe de ankerpunten moeten reageren op het vergroten en / of verkleinen van het scherm.

Zie afbeelding:

info.jpg.8f65f9dcf32bacbf9cbc7fc026028929.jpg