Ga naar inhoud
  • 0

Mutatie van record aangeven


HarryR

Vraag

Ik wil een script maken om alle records te selecteren die sinds een bepaald moment gewijzigd zijn.

 

Daarvoor heb ik een tijdstempel-veld "laatste keer" en een auto-tijdstempel-veld "Wijziging-d-t" met de wijzigings-tijdstempel gemaakt.

Het lukt me niet in de scriptstap "Veld instellen" om op te geven >"laatste keer":

 

....

Ga naar Zoeken [Herstellen]

Ga naar veld [Database::Wijziging-d-t]

Veld instellen[]

Zoekopdracht uitvoeren[]

...

 

Ik heb het gevoel dat er ook een andere weg zou moeten zijn, maar "de GPS doet 't niet". Kortom, wie o wie weet het?

 

Harry

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zorg dat je in elke table een veld hebt:

 

zs_dateModi_aed; ModificationDate, Can't modify auto

 

(zou tenandere deel moeten uitmaken van de minimum 12 standard fields in elke table)

 

Laat je zoekscript los op dit veld.

 

Je zoekopdracht zou wel een parameter moeten bevatten. Set field zal niet veel helpen in dit geval.

Link naar reactie
  • 0
Laat je zoekscript los op dit veld.

 

Je zoekopdracht zou wel een parameter moeten bevatten. Set field zal niet veel helpen in dit geval.

 

Ik denk dat ik veld al heb: wijziging-d-t met de autowijzingstijdstempel. Maar het lukt me dus niet de zoekopdracht in het veld te krijgen.

Want ik wil dus alle wijzingstijdstippen na het tijdstip dat staat in het veld global-field "laatste-keer" staat.

Link naar reactie
  • 0
.... ik wil dus alle wijzingstijdstippen na het tijdstip dat staat in het veld global-field "laatste-keer" staat.

 

Je "laatste keer" en "Wijziging-d-t" zijn hetzelfde type?

 

Verwijs je wel naar het veld, in je script staat enkel:

Veld instellen[]

 

...en ik zie niet in waarom je Goto Field [Database::Wijziging-d-t] doet...

Link naar reactie
  • 0

 

Wat zijn de andere 11...?

 

De gewone velden waarmee later problemen zouden kunnen vermeden worden waren ze er al:

 

zi_recordInfoShow_ctu

zs_dateCreate_aed

zs_nameCreate_aet

zs_nameModi_aet

zs_recordCount_cnu

zs_recordFound_cnu

zs_recordID_cn

zs_recordNumber_cnu

zs_recordSerial_aen

zs_timeCreate_aeh

zs_timeModi_aeh

 

Eigenlijk hebben we altijd minimum 20 velden standard in een table.

Dit zijn zowat de voornaamsten-

Link naar reactie
  • 0

RecordCount en FoundCount enzo zijn naar mijn idee echt geen standaard velden in je tabel en bovendien deed je zulke dingen vroeger maar tegenwoordig is het al echt niet meer nodig hoor. Belangrijkste velden in iedere tabel zijn naar mijn idee het ID, de aanmaak en wijzigingsdatum. Hoe je die velden noemt is natuurlijk aan een ieder. Verder hangt het van je applicatie en je tabel af

 

Zoals ik de vraag lees is er een globaal datum veld waar de laatste datum in wordt bewaard dat er iets gedaan wordt, bijvoorbeeld een export o.i.d. Het andere veld is een wijzigingsdatum die automatisch ingevoerd wordt.

 

Als je met jouw script wilt zoeken moet je bij de scriptstap "Veld instellen[]" invullen ">" & Wijziging-d-t Groter dan staat dus tussen aanhalingstekens en daarna het & teken en vervolgens je veldnaam.

 

De stap "Ga naar veld [Database::Wijziging-d-t]" kan er helemaal uit, die heeft geen enkele zin.

 

Bij de eerste stap "Ga naar Zoeken [Herstellen]" moet je waarschijnlijk niets herstellen dus dat moet je uitzetten.

 

Hoop dat het je lukt zo.

Groet

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel Tack & Co,

 

Dit zocht ik.

Zoals ik de vraag lees is er een globaal datum veld waar de laatste datum in wordt bewaard dat er iets gedaan wordt, bijvoorbeeld een export o.i.d. Het andere veld is een wijzigingsdatum die automatisch ingevoerd wordt.

Klopt!

Als je met jouw script wilt zoeken moet je bij de scriptstap "Veld instellen[]" invullen ">" & Wijziging-d-t Groter dan staat dus tussen aanhalingstekens en daarna het & teken en vervolgens je veldnaam.

Om die quotes en ampersand ging het em.

De stap "Ga naar veld [Database::Wijziging-d-t]" kan er helemaal uit, die heeft geen enkele zin.

Heb ik gedaan, was een oude gewoonte, waarschijnlijk in de begindagen van de scripting van voor de oorlog.

Bij de eerste stap "Ga naar Zoeken [Herstellen]" moet je waarschijnlijk niets herstellen dus dat moet je uitzetten.

Heb ik ook gedaan en is zelfs beter.

 

Nogmaals hartelijk dank, Harry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...