Siroop Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Ik heb een database met aanbieders en hun offertes voor bepaalde projecten (3 tabellen). Elk project staat voor een bepaalde workload (project 1 = 12%, project 2 =3% enz) Een aanbieder mag niet meer dan 40% van het totale werk hebben. In de database staan bij de projecten view de offertes in een portal, de goedkoopste bovenaan. Elke keer als een offerte wordt toegewezen krijgt de aanbieder het percentage workload van dat project bij zijn totaal. (en vervolgens gaat er een rood lampje branden als hij meer dan 40% heeft) Hoe kan ik die percentage teller maken? Quote Link to comment
0 Siroop Posted September 7, 2009 Author Share Posted September 7, 2009 ik heb er een voorbeeld bij gedaan - 3 tabellen (aanbieders, gebieden en offertes) - in de gebied view staat een portal met alle offertes voor dat rayon gesorteerd op prijs (laagste boven) - het daadwerkelijk toewijzen/gunnen van een offerte doe je door het offerte-id in het groene vak in te vullen Daardoor moet de aanbieder het workload percentage van dat gebied toegewezen krijgen. Hoe doe ik dat? clarify-totaal.fp7 Quote Link to comment
0 hiker Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Als je een offerte goedkeurt, dan moet de workload worden opgeteld bij de totale workload van de aanbieder. Dat veld mist. Je hebt dus geen totalen en kan dus geen percentage uitrekenen. Quote Link to comment
0 fmwebshop Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Is dit wat je zoekt ? Harry clarify-totaal.fp7 Quote Link to comment
0 Siroop Posted September 10, 2009 Author Share Posted September 10, 2009 Ja, dat is perfect! Dank je Harry! Quote Link to comment
Question
Siroop
Ik heb een database met aanbieders en hun offertes voor bepaalde projecten (3 tabellen).
Elk project staat voor een bepaalde workload (project 1 = 12%, project 2 =3% enz)
Een aanbieder mag niet meer dan 40% van het totale werk hebben.
In de database staan bij de projecten view de offertes in een portal, de goedkoopste bovenaan.
Elke keer als een offerte wordt toegewezen krijgt de aanbieder het percentage workload van dat project bij zijn totaal.
(en vervolgens gaat er een rood lampje branden als hij meer dan 40% heeft)
Hoe kan ik die percentage teller maken?
4 answers to this question
Recommended Posts