Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker via XML naar MySQL


SuperWimmie

Vraag

Ik wordt er knetter van...

 

Ik ben op zoek naar een PHP script om een door Filemaker gemaakt XML bestand middels PHP in te lezen op een MySQL databaasje. Versie 5 welteverstaan.

 

Na 7 scripts bekeken te hebben en veel pogingen te hebben ondernomen om het goed te laten werken, moet ik concluderen dat ik tegen diverse problemen aan loop en het toch wel erg veel moeite gaat kosten om zoiets werkend te krijgen.

 

Voor de geinteresseerden: ik beheer voor de hobby http://www.truckpulling.nl en als je daar ziet hoe de kalender er uit ziet, dan begrijp je dat je zo'n ding niet even met het handje intikt.

Daarvoor hebben we het fantastische produkt Filemaker voor gebruikt om alle gegevens te verzamelen, maar vanwege de schaalgrootte moeten we dat toch ergens in MySQL zien te krijgen.

 

Alles lukt mij verder wel, behalve het XML bestand omzetten naar de platte tabel van MySQL.

Voordeel van XML is dat alle opmaakvarianten in de tabel meegenomen kunnen worden, inclusief velden waarin HTML codes zitten.

Het is een platte tabel, dus geen relationele gegevens er in.

 

Truckpulling.nl draait op een externe provider, waar Filemaker lokaal bij mij thuis draait. Een ODBC koppeling zit er niet in.

 

Het XML bestand: http://www.truckpulling.nl/data.xml

 

Nou.... ik ben benieuwd! Alle tips zijn welkom!

 

Alvast bedankt,

Wim.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Wim,

 

Mijn eerste vraag zou zijn; waarom naar MySQL?

Je kunt ook direct vanuit xml publiceren.

 

Mijn tip is als je gebruik maakt van php5 om SimpleXml te gebruiken.

 

Je laad een xmlfile zo:

$xml = simplexml_load_file($xmlfile);

 

dan loop je door de resultaten als volgt;

foreach($xml->resultset->record as $child) {

// print een node

echo ($child->field[6]->data

}

 

Je kunt in die loop natuurlijk ook de velden toevoegen aan een mysql tabel.

 

Nog een hele andere mogelijkheid is om gebruik te maken van xslt

Je kan je xml zodanig ombuigen middels een xsl-stylesheet dat deze ofwel meteen te gebruiken is ofwel nog eenvoudiger te importeren is in MySQL

 

Ben benieuwd of het allemaal lukt.

Gr, Niels

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...