Ga naar inhoud
  • 0

Automatische nummering weer kloppend maken


ESLimburg

Vraag

Ik heb voor een klant een kassasysteem gemaakt via de kiosmode, nu is het zo dat ik wegens een aantal programmeerfouten (Die zul je altijd houden) een paar keer aanpassingen in dit systeem heb moeten maken waarna ik een nieuwe kiosk heb moeten maken. Hierdoor moest ik een aantal keren alle gemaakte records importeren in mijn verbeterede kassa.

 

Nu is het probleem dat ik er pas geleden achter ben gekomen dat de kassa ongeveer 1500 'bonnen' (lees: nummers) mist. Is er een programma, script oid wat de nummering weer goed kan maken.

 

Als er dus een gat zit in de nummering moet dit programma of script alle bonnen die daarna komen een lager nummer geven waardoor de nummering weer klopt.

 

Handmatig doen heeft geen nut het gaat om meer dan 10000 bonnen.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je met de cursor in een veld gaat staan vind je onder het menu "records" een submenu dat heet "vervang veldinhoud" o.i.d. (ik heb een engelse versie)

Met dat menu kun je een veld in alle gevonden records in één klap wijzigen, je moet in jouw geval dus eerst aller records tonen.

Je krijgt met het menu een popup venster waar je ook de mogelijkheid vindt om een volgnummer in het bewuste veld te zetten en dan automatisch de teller op het hoogste nummer te bewaren zodat nieuwe records ook weer een volgend nummer krijgen.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Als je gewoon opnieuw een import doet. Je moet dan wel importeren zonder automatisch nummering aan te maken dus gewoon dus de bestaande nummers importeren. Nadat alles is geimporteerd moet je de velden omzetten naar automatisch nummering waarbij je natuurlijk wel moet gaan nummeren vanaf het laatste nummer. Op die manier is alles hetzelfde als in de originele database.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...