Ga naar inhoud
  • 0

Import afbeelding


Seagram

Vraag

Met het onderstaande script probeer ik meerdere afbeeldingen te importeren in een container veld.

Nu krijg in constant de melding dat het bestand niet kan worden gevonden, terwijl ik zeker weet dat het pad en bestandsnaam correct is.

Wat doe ik fout.

Ga naar record/verzoek/pagina [Eerste]
Loop
Variabele instellen [$fileName'; Waarde:"filewin:" & Get ( BureaubladPad ) & "exportfolder/" & merken::MerkId & ".jpg"
Ga naar veld [merken::MerkAfbeelding]
Afbeelding invoegen ["$fileName"] 
Ga naar record/verzoek/pagina [Volgende; Afsluiten na laatste]
End Loop

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Naar mijn weten bestaat imagewin niet...!?

 

Meer smaken dan onderstaande zijn er niet:

 

Relatief pad file:MijnDocumenten/test.xls

Volledig lokaal (Mac OS) filemac:/MacintoshHD/Gebruikers/JanSmits/Documenten/test.xls

Volledig lokaal (Windows XP) filewin:/C:/Documents and Settings/j_smits/Mijn documenten/test.xls

Volledig lokaal (Windows Vista) filewin:/C:/Gebruikers/j_smits/Documenten/test.xls

Volledig extern (Windows) filewin://ComputerVerkoopafdeling/GedeeldVolume/Excel-bestanden/test.xls

FileMaker Network fmnet:/192.168.10.10/database.fp7

 

Daarnaast is het zo dat variabelen niet worden ondersteund in bestandspaden die zijn opgeslagen in containervelden.

Link naar reactie
  • 0
Naar mijn weten bestaat imagewin niet...!?

 

Ik moet toegeven dat de help file van FileMaker hier tekort schiet, en geen melding maakt van "imagewin" of "imagemac", zelfs niet als je in de help gaat kijken voor de script stap "Afbeelding invoegen". Maar als je de script stap opent in FileMaker zelf,, en je het pad moet aanduiden, staan wel voorbeelden die gebruik maken van "imagewin:" en "imagemac:".

 

Maar FileMaker en bestandspaden... het zijn niet de beste vrienden he :roll:

 

Zie ingevoegde afbeelding

5a758dcac50cb_Picture10.png.d25e4b5c2679c92d622edb1913905dec.png

Link naar reactie
  • 0

Een poging om de verwarring een beetje op te klaren....

 

Er is bij het invoegen van iets in een containerveld een onderscheid tussen het invoegen van een bestand of een afbeelding.

Dat onderscheid is er ook bij de padnaam: imagewin voegt het bestand in als een afbeelding, filewin als een bestand.

Er is daarna ook verschil in de manier waarop FM de inhoud toont.

Een afbeelding wordt daadwerkelijk getoond. Van een bestand wordt het icoon en de naam getoond.

 

FYI

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een even een vraag, ik probeer deze functie toe te passen op een database die ik heb draaien hier.

We hebben een fileserver (mac) waarop zich afbeeldingen bevinden (PDF's en JPG's). Ik wil een script maken dat voor alle orders aanwezig in FileMaker, een import doet van die afbeeldingen van de server.

 

Echter het probleem is, die afbeeldingen bevinden zich in een bepaalde mappenstructuur als volgt:

 

Eerst op alphabet (map heet bijv. : A)

Daarin zitten alle orders die een naam hebben die begint met A maaar....... voor iedere titel staat het ordernummer dus de mapnaam per order is bijv: 12345_Aanplakbiljet2009)

 

Binnen die map bevinden zich 3 mappen waaruit ik afbeeldingen wil halen:

 

PACKSHOT

BOM

GENERIC

 

Ik kom er niet uit, is er misschien iemand die me hiermee verder kan helpen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...