Ga naar inhoud
  • 0

FM10 en Dymo


Alain

Vraag

Ik gebruik FM10v3 (windows Vista omgeving) en zit met volgend probleem:

 

- Ik gebruik 2 printers: 1 laserprinter voor afdrukken op A4, 1 dymo 400 Turbo voor afdrukken op labels. Zolang ik werk op één printer is er geen probleem.

 

Van zodra er geschakeld moet worden van de ene naar de andere gebeuren de gekste dingen. Vooral dan wat het papierformaat betreft. Als ik naar de labelprinter ga en weer terugkeer springt de laserprinter automatisch op "letter" terwijl dit nergens in mijn computer als default geprogrammeerd staat. En terwijl ik ook in de verschillende scriptsteps wel degelijk A4 heb geselecteerd.

 

De Dymo is nog hardnekkiger. Die keert telkens terug naar labelformaat 30252. Als ik in printpreview mode sta moet ik soms tot 3 keer naar de printerinstelling gaan om het juiste label te selecteren vooraleer het ook echt aangepast wordt. Daarna kan er dan prima geprint worden maar gebruiksvriendelijk is anders. Ik was van plan om "without dialog" te werken maar dat is dus helemaal onbetrouwbaar.

 

Ik heb ondertussen ook een aantal printerswitch plugins geprobeerd maar die hebben allemaal hetzelfde probleem. Ook al staat het papierformaat juist ingesteld, het keert na schakelen om duistere reden terug naar één of andere standaardwaarde die ik geen enkel ander programma heb.

 

Ik denk er nu aan om een externe applicatie te schrijven die via commandline de data ontvangt uit filemaker en daarna de communicatie regelt met de dymo maar dat is een hoop tijdverlies voor iets dat in principe toch in Filemaker zou moeten kunnen.

 

Heeft iemand van jullie een workaround? Alvast bedankt!

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dymo zoektocht had ik uiteraard eerst gedaan maar niets gevonden dat werkt.

 

@burggraaf: straf dat MyFMButler bij jou werkt. Heb het hier op een paar toestellen getest en bleek echt niet betrouwbaar. Ik kan me voorstellen als je de standaard 30252 etiketten gebruikt dat het probleem zich niet echt voordoet.

 

Enfin, heb ondertussen een applicatie geschreven die via commandline wordt aangestuurd door Filemaker en op zijn beurt de dymo aanstuurt. Beetje omslachtig helaas maar het werkt feilloos.

Link naar reactie
  • 0

Hallo MrZ,

 

Het afdrukken op Dymo labels onder windows op een ander label dan de standaard is ondoenbaar rechtstreeks in Filemaker. Ik heb er vele uren op verschillende computers aan gewerkt en ik kreeg het niet gedaan. Eventjes lukt het, maar op langere termijn is dit absoluut niet stabiel.

 

Enige manier die ik heb gevonden is vrij omslachtig:

- Je maakt een applicatie in een andere softwareomgeving. Bij Dymo wordt een mooie SDK geleverd waar je mee aan de slag kan.

- Via commandline stuur je de afdrukgegevens naar die applicatie. De applicatie zorgt dan voor de juiste afdruk.

 

Eenvoudig is het dus niet want je moet wel degelijk aan het programmeren slaan in een omgeving naast filemaker.

 

Verschillende klanten van mij gebruiken het op die manier en dat werkt feilloos.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...