Ga naar inhoud
  • 0

Server side print script (hardop denken...)


rmw

Vraag

Ik kan het niet vinden, maar ik wil het niet afschrijven voordat ik het aan de experts heb voorgelegd....

 

Wat ik wil is een layout die via IWP aan de gebruiker wordt getoond, na bevestiging door de gebruiker, zoals op dat moment zichtbaar, aan die beste gebruiker mailen.

Een soort bevestiging van de ingevoerde gegevens.

Exporteren is geen optie, want de velden zijn generiek en krijgen pas hun betekenis als ze op de layout van een label zijn voorzien.

Ik wil dus heel graag die labels (die ik dus niet zelf van te voren kan verzinnen) ook in de afdruk hebben.

 

Maar.....

In IWP zit geen print, dat is een taak van de browser: kan ik inkomen

In IWP zit geen print naar PDF: ook printen, dus ook browser: ok

 

Dan maar naar een server side script

Maar ook daar geen print/PDF mogelijkheid....

Zit die adobe licentie soms alleen vast aan een client applicatie?

 

Dus misschien een plaatje maken van de layout en die in een container stoppen? Exporteren kan wel op de server.

Maar de preview stap is ook niet server compatible....

 

Bestaat de mogelijkheid om de layout die via IWP wordt getoond in een webviewer te krijgen?

Dan heb je de html code waar je nog wat mee zou kunnen....

 

Als iemand het weet maggie het zeggen, maar zoals het er nu voorstaat gaat dat dus niet werken...

 

rmw

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien begrijp ik je vraag niet goed...

 

Maar.

Ik werk met Fm9, deze kan niet vanaf de server emailen.

Ik haal lokaal middels een automatisch met een interval gelanceerd script de benodigde data van de server op en verstuur van hier uit de pdf 's.

Als je het scriot met een korte interval uitvoert, lijkt het voor de IWP bezoeker of de mail direct gelanceerd wordt.

 

Vr groet

Harry

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dat probleem dus ook.

 

a. Via IWP kan je geen printvoorbeeld aanmaken

b. Via Server kan je geen printvoorbeeld aanmaken.

 

En dus zijn beide niet als PDF op te slaan, wat ik het liefst via de Server zou zien gebeuren. Zo'n PDF kan je dan weer in een container stoppen en die aan de gebruiker presenteren. Op die manier kan je via IWP rapportages overdragen.

 

Maar voor zover ik dat overzie, lukt mij dat ook niet.

 

Wat ik als oplossing heb gemaakt, is een record list gemaakt die als rapport zo veel mogelijk volstaat met de gevraagde wensen. Dat moet de gebruiker dan zelf maar afdrukken via de browser.

Link naar reactie
  • 0

@SuperWimmie:

Tsja, ik was er al bang voor.

Maar jouw oplossing is geen optie voor deze opzet.

 

Ik denk dat ik naast de server maar een client laat draaien met een timer script dat gaat controleren of er gegevens zijn en dan vanuit de client maar een pdf maak en die in een container steek of via mail verstuur.... (dank harry)

 

Wat ik me nog wel afvraag is waarom het maken van een pdf vanuit de server niet kan. Je kan wel exporteren, dus bestandsafhandeling is er wel.

Ligt dat aan het feit dat een pdf maken de licentie van adobe vereist?

Of mist de server het pagina renderings mechanisme, zodat er helemaal geen pagina gemaakt kan worden? Preview is ook geen mogelijkheid op de server.

 

Anyway,

bedankt voor het meedenken.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

ik wil zowat hetzelfde doen op de server, maar heb ook nog geen oplossing;

 

ik draai nu een client met de "events plugin" van worqsmart. Deze kan via timer een script opstarten en

ook via een record trigger een script opstarten.

 

Na een odbc update bewaar ik eerst de pdf in een mailbin folder, nadien verstuur ik hem als attachment door.

 

Jammer dat je de naam van het attachment niet variabel kan maken. (ik moet nu voor elke pdf per regio een nieuw script maken)(of kan iemand dit wel?...)

 

toch iets voor versie 11 deze materie, heb het dan ook al gepost bij:

http://www.filemaker.com/company/feature_request.html

 

mvg

 

tom

Link naar reactie
  • 0

Dat klinkt ingewikkelder dan ik van plan was te doen.

Met versie 10 kan je in FM zelf een timer instellen wanneer een script moet worden uitgevoerd. De client moet inderdaad wel gewoon altijd draaien.

En ook andere triggers zijn nu mogelijk, maar wel alleen binnen de eigen client sessie.

En de naam van de pdf kan door middel van een variabele ingesteld worden.

Hier een voorbeeld voor xml, maar dat kan ook voor een pdf.

Tenzij je met die odbc update helemaal buiten FM om gaat, maar dat kan ik niet beoordelen vanaf hier.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Probleem is dat je op de server geen save to pdf kan doen, dus kan je ook geen gebruik maken van een sceduled script...

Tenzij we een pdf kunnen creeren en in een veld kunnen opslaan om nadien als attachment te versturen.

 

Ik ga eens testen of ik niet kan printen naar een pdf printer op de server, zo kunnen we het misschien omzeilen.

 

 

mvg

 

tom

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...