Ga naar inhoud
  • 0

Records exporteren naar Excel met unieke namen


rickel

Vraag

Ik heb een tool gebouwd in FMP die bestanden vergelijkt met verschillende data. Het resultaat (het verschil dus) dient geëxporteerd te worden naar excel formaat met een vaste naam en de laatste importdatum. Ik gebruik hiervoor de scriptoptie "Records opslaan als Excel". Ik heb een veld waarin het juiste naam van het bestand instaat en zou deze waarde willen overnemen in een script zodat ik niet telkens de datum en naam hoef in te typen. Hoe doe ik dit?

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dit geprobeerd om deze syntax te plaatsen in script optie "Records opslaan als Excel" onder rubriek: Uitvoerbestand opgeven. Maar ik krijg een foutmelding.

Het volgende heb ik geplaatst:

 

$Variable [$xls_name; Value: ]

$Variable [$destination; Value: Get ( DocumentsPath ) & "mapnaam/"]

 

$Variable [

$xls;

Let (

prefix = Case ( Abs ( Get ( SystemPlatform )) = 1; "filemac:"; "filewin:" );

prefix & $destination & $xls_name

)

]

Save Records as PDF [Restore; no dialogue;"$pdf"; Records being browsed]

 

Foutmelding:

Er is een probleem met een van de bestandspaden in de lijst. Corrigeer de syntaxis van het gemarkeerde item en probeer het opnieuw. (Het gemarkeerde staat in rood afgedrukt).

 

Moet ik deze syntax wel plaatsen script in optie "Records opslaan als Excel"?

Link naar reactie
  • 0

je moet eerst heel het pad samenstellen met variabelen.

 

dus: "file:/" & get ( desktopppath ) & "filename.xls"

 

en deze variabele in de export zetten.

 

Je kan jammer genoeg geen calculaties uitvoeren in het toewijzen van het betandspad, daarom moet je dus eerst heel het bestandspad in een variabele steken, en dan deze variabele gebruiken.

 

Let wel: je wilt naar excel exporteren, en je doet een "Save Records as PDF".

 

Op zich is er op het eerste zicht niets mis met de rode syntax ( of ik zie het toch niet )

Link naar reactie
  • 0

Ook onderstaande blijkt (nog) niet te werken. Het heeft toch niet te maken dat ik een NL versie heb??? Heeft iemand nog een suggestie!

---

file:/& Get (DeskTopPath ) & "filename.xls"

 

$Variable [$xls_name; Value: ]

$Variable [$destination; Value: Get ( DocumentsPath ) & "mapnaam/"]

 

$Variable

[

$xls ;

Let

(

prefix = Case ( Get ( SystemPlatform ) = 1; "filemac:" ; "filewin:" ) ;

prefix & $destination = $xls_name

)

]

Save records as XLS [Restore; no dialoque;"$xls" ; Records being browsed]

---

Link naar reactie
  • 0

alsnog de link:

http://filemaker.custhelp.com/cgi-bin/filemaker.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=7363

 

 

 

Bestanden kunnen in Mac OS X v10.6 Snow Leopard niet worden geëxporteerd naar Excel (*.xls) als Rosetta niet is geïnstalleerd

 

Question

Waarom kan ik geen bestanden exporteren naar of opslaan als Excel (*.xls) onder Mac OS X v10.6?

 

Answer

MOGELIJKE OORZAAK:

Rosetta is niet geïnstalleerd.

 

PROBLEEM:

Als u in Mac OS X v10.6 Snow Leopard een bestand wilt exporteren naar de oudere xls-indeling terwijl Rosetta niet is geïnstalleerd, wordt er een besturingssysteemfout gegenereerd met de mededeling dat Rosetta vereist is, waarna de toepassing blijft hangen. De waarschuwing van het besturingssysteem biedt u de optie Rosetta te installeren (u hoeft geen media te plaatsen voor de installatie van Rosetta).

 

Hetzelfde probleem doet zich voor wanneer u de functie Records opslaan/verzenden als Excel gebruikt met de indeling *.xls.

 

In FileMaker Pro 10.0v3 blijft de toepassing niet hangen, maar krijgt u de volgende foutmelding:

 

“Some of the files that are needed are either damaged or have not been installed. Please run the installer to correct this problem.” (Enkele van de benodigde bestanden zijn beschadigd of zijn niet geïnstalleerd. Voer het installatieprogramma uit om dit probleem te verhelpen.)

 

Dit bericht is nogal verwarrend omdat het probleem niet wordt opgelost wanneer u het installatieprogramma voor FileMaker Pro opnieuw uitvoert.

 

VERKLARING:

Bestanden kunnen alleen naar Excel worden geëxporteerd als Rosetta is geïnstalleerd. Controleer of Rosetta is geïnstalleerd onder Snow Leopard voordat u bestanden exporteert naar Excel en wanneer u de functie Records opslaan/verzenden als Excel gebruikt met de xls-indeling.

 

Als u eerder FileMaker Pro 10 of eerder had geïnstalleerd onder Tiger/Leopard en u een upgrade van het besturingssysteem naar Snow Leopard uitvoert, wordt tijdens het upgradeproces Rosetta van de machine verwijderd. Wanneer Rosetta voor een handeling nodig is, wordt u gevraagd dit programma te installeren. U hebt hiervoor geen media nodig en de installatie kost ongeveer 1 minuut.

 

succes,

 

Fred

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...