Ga naar inhoud
  • 0

Alle velden worden zwart bij selectie


marc93

Vraag

Wanneer ik een portaal maak met wisselende kleuren en ik plaats daarin portaalvelden zonder vulling dan worden al mijn portaalvelden zwart als ik in bladermodus klik in een portaalveld. Hierdoor wordt de inhoud uiteraard onleesbaar. Als ik de portaalvelden een vulling geef dan is dit effect verdwenen maar ik wil met wisselende kleuren in de portaalrijen werken en dat kan alleen als de velden in het portaal geen vulling hebben. Heeft iemand dit ook voor en hoe pas ik dit aan. Googelen heeft me nog niet verder geholpen.

aangepast door Gast
Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je snelle reactie maar dit is niet wat ik bedoel. Alle velden in mijn portaal kleuren zwart, ook als ik een ander veld, buiten het portaal, selecteer.

Ik heb de oorzaak gevonden maar vind dit bizar. Velden, en dan bedoel ik alle velden, die geen vulling hebben krijgen de kleur van de achtergrond van het gedeelte waar ze in staan. Als je dus, zoals ik deed, de achtergrond zwart hebt gemaakt, dan worden die velden zwart. Niet echt logisch. Ik zie hier de relevantie niet van in.

Link naar reactie
  • 0
In de layout modus bij layouts; layout instelling; veldframes weergeven wanneer record actief is uitvinken.

Oké, dit helpt me al een stuk vooruit. Nu licht enkel het geselecteerde veld op in de achtergrondkleur van het hoofdgedeelte. Als ik dat dus rood maak, licht het veld rood op.

 

heb je zonder het te beseffen een "voorwaardelijke opmaak" op die velden

Nee, geen voorwaardelijke opmaak, enkel de velden ingesteld op transparant.

Link naar reactie
  • 0
Lijkt mij toch logisch, dit is toch de betekenis van transparant.

Als het veld op een tabblad staat dat een andere kleur heeft dan de achtergrond van het hoofdgedeelte heeft het veld de kleur van het tabblad omdat het transparant is, niet de kleur van het hoofdgedeelte. Als ik het selecteer krijgt het wel de kleur van het hoofdgedeelte.

Gewone velden kleur ik inderdaad wel wit maar als ik een portaalrij gebruik dan vindt ik de wisselende portaalrij-kleur aangenaam om te gebruiken. In dat geval moet ik de portaalvelden wel transparant maken anders heeft de wisselende kleur geen zin.

Als ik de portaal zelf een kleur geef is er geen probleem, is de portijlrij zelf transparant dan is bij selectie het ene veld wel en het andere niet in de achtergrondkleur.

 

Belangrijkste is dat ik nu wel weet hoe dit te voorkomen. Het is niet de bedoeling om de discussie te laten verzanden in een theoretisch over-en-weer gepost. Misschien interessant voor een volgende versie van Filemaker om in de veldopmaak een optie toe te voegen waarbij we de selectie-kleur van een veld kunnen kiezen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...