Ga naar inhoud

verschillende Filemaker versies - OSX versies


guyvt

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Dank je voor je reactie, maar dat is niet helemaal wat is zoek. Het artikel gaat nl over compatibiliteit tussen OS X Snow Leopard en FMPro.

 

Wat is zoek is en overzicht van de compatibilitet tussen FM Server versies en FMPro clients. Ik ga nl een omgeving beginnen upgraden die bestaat uit een FMServer 8.5 met FMPro 9 clients. Ik wil vermijden dat ik halvewege het upgrade proces met niet-werkende combinaties zit.

Link naar reactie
Ik ga nl een omgeving beginnen upgraden die bestaat uit een FMServer 8.5 met FMPro 9 clients.

 

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat Fmpro 9 clients op server 8 kunnen inloggen. Voorzover ik weet kan elke client vanaf versie 7 gecombineerd worden met elke server vanaf versie 7. Wel is het zo dat de database alleen functionaliteit mag hebben die compatibel is met de oudste versie client. Dus in versie 10 geïntroduceerde functionaliteit zal het niet doen op een versie 8 client.

 

de filemaker KB geeft slechts één (ouder) advies over gemengde server-client omgeving voorzover ik kon vinden.

 

ter aanvulling: KB artikel over systeemvereisten voor server 8. voor andere versies zijn ook artikelen te vinden op de KB.

 

ik geloof dat server 7 de laatste versie is die (onder rosetta) in classic-omgeving draait.

Link naar reactie

Ik heb geen ervaring met fm 10. Ik zie op de filemaker KB geen waarschuwingen. (je kan daar ook zelf zoeken: filemaker.com/kb )

De logica is zoals ik het eerder beschreef: gebruik alleen functionaliteit van de oudste versie client. De bestandsstructuur van databases gemaakt met versie 7 tot en met 10 is gelijk (en heeft de extensie .fp7). Dus het zou moeten werken.

Als je het zeker wilt weten, en niet één van de goeroes hier springt erin, bel je met filemaker nederland, dit lijkt me onder de categorie presale technische vragen te vallen waar ze zo antwoord op geven.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...