Jump to content
  • 0

Velden op verschillende tabbladen allemaal zichtbaar

jwdw

Question

Hallo Filemaker users,

Ik ben een beginneling met filemaker (versie 10 pro) en ben bezig met een database. Nu het volgende probleem waar ik niet uitkom. Ik heb een tabblad besturingselement gemaakt en op de verschillende tabbladen mijn velden geplaatst. In de lay-out mode, wanneer ik op de verschillende tabs klik , zie ik mooi de velden op de tabs waar ze horen. maar ga ik uit de layoutmode naar het invoer scherm dan zitten alle velden van alle tabs door elkaar. Ik kan nergens vinden hoe dit nu komt en hoe dit goed te krijgen is. . Wie kan mij helpen ?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Geen enkel object van een tabblad mag buiten het tabblad reiken. Dat is wél heel duidelijk het geval met de linkerkant van je veldnamen. Doe daar eens wat aan en kijk wat dat geeft: als je zo'n veldnaam aanklikt, mogen de handles niet buiten het tabblad komen.

• 0

Oh, en nu ik naar je tabbladen kijk: de namen verraden een analysefout, tenzij je elke patiënt slechts één keer ziet, één diagnose stelt en slechts één behandeling voorziet. Je zal je moeten verdiepen in de relationele theorie (one to one, one to many, many to many).

• 0

Beste AvD,

bedankt voor je reactie, ik heb de velden op de tabs aangepast maar het mocht niet baten, de situatie blijft hetzelfde. Is er misschien nog iets te proberen ?

op je tip betreft de database, de zaken op de tabs geschieden één keer behalve documenten ( one to many relatie ) en onderaan het scherm verrichtingen (ook one to many ), aan de linkerzijde wil ik nog iets maken voor de foto's ( ook one to many)

MvG

jw