Ga naar inhoud
  • 0

iTunes: Hoe doen ze dat toch?


Roger

Vraag

In iTunes komt een geïmporteerd muziekbestand keurig in de hoofdtabel met titel, artiest en album terwijl de subtabellen Artiesten en Albums keurig worden aangevuld met de betreffende Artiest en het betreffende Album, mits deze nog niet voorkwamen.

 

Ik zou iets soortgelijks ook wel willen opzetten met onze productendatabase, zodat producten op de 'iTunes manier' eenvoudiger kunnen worden gevonden: Selecteer eerst in de subtabellen een productgroep, dan een categorie en dan uit de overgebleven producten in de hoofdtabel het gewenste product. Deze navigatie-structuur opzetten is het probleem niet - heb ik mooi voor elkaar zelfs :wink: - maar dat bij het importeren én/of invoeren van een product of reeks producten de subtabellen worden gevuld a la iTunes, dat blijkt nog geen sinecure.

 

Natuurlijk. Met behulp van de EventScript-plugin en wat scripting zou het op zich wel op te lossen zijn. Maar kan het niet anders?

 

Saluutjes, Roger

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog wat nader rondgesnuffeld op het forum en geconcludeerd dat meer mensen zochten naar een oplossing voor dit vraagstuk, helaas zonder succes. Of er een chique oplossing bestaat betwijfel ik, maar op te lossen is het wel. Althans, met een script. En dan kun je inderdaad best leuk een iTunes-achtige zoekengine bouwen.

 

Zie bijlage.

 

Het script waarmee de subtabellen worden gevuld heb ik genoemd: Nieuw record bijwerken in subtabellen. Hij werkt goed, maar het kan ongetwijfeld mooier. Als iemand me daar meer over kan leren dan ben ik diegene zeer erkentelijk.

 

Verder hoop ik dat de wat minder ver gevorderden op dit forum inspiratie kunnen halen uit de voorbeeld-file.

iTunes.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...