Ga naar inhoud
  • 0

windows pad opgeven voor runtime


pjotter

Vraag

Ik wil een pad opgeven in een runtime database versie 7.0

ALs ik in de scriptstapt opgeef bij import records : filewin:/G:/test/test/test.cvs

Dan geeft FM op dat het bestand niet gevonden kan worden. Dat klopt ook omdat ik natuurlijk de runtime thuis maak en het bestand natuurlijk niet daar staat.

Toch zou ik het pad naam gewoon vast willen leggen. Wat moet ik aanpassen? Windows systeem draait XP server is een as400

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In Windows kan je drive G: wel aanmaken en deze laten verwijzen naar een map van jouw lokale C: schijf.

Ga naar Netwerkverbindingen, kies bovenin het scherm voor de menukeuze Extra, gevolgd door keuze Netwerkverbinding maken.

 

Let er op dat bij het opnieuw aanmelden bij jouw centrale netwerk deze instelling conflicten kan geven, je probeert netwerk G: twee keer aan te maken...

Mocht op het werk een andere computer staan, dan is dat uiteraard geen probleem.

Link naar reactie
  • 0

Stom stom stom, ik gaf C als voorbeeld op maar het is een netwerkdrive bv K. Met de C drive zou je dit inderdaag gewoon lokaal kunnen maken en dan de runtime maken. Probleem is dat ik dus thuis niet de juiste drive kan ingeven en daar dus juist de runtime moet maken. Ik heb nog even geprobeerd en gevonden: filewin:../../K://test/tes.csv moet volgens mij de oplossing zijn. Nu kan ik het pad wel ingeven en opslaan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...