Ga naar inhoud
  • 0

teveel komma's bij import txt-bestand


greg

Vraag

Hallo,

 

Ik ontvang mijn bestelling van klanten via mail in een txt.-bestand.

Alles lukt goed om dit te importeren. Alleen kom ik in de problemen wanneer de klant in een veld een enter of komma tikt.

Indien men een enter invoegt wordt er een extra record gemaakt met alle tekst na de enter.

Indien men een komma invoegt worden mijn velden niet meer goed geïmporteerd.

 

Weet iemand hier een oplossing voor?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Corneel,

 

Bedankt voor uw reactie.

Met voorgestelde functie zou ik inderdaad de return's eruit kunnen halen.

Maar dan zit ik nog met het probleem van de komma's die de mensen ingevoegd hebben.

Het probleemveld is een opmerking die de mensen vrij kunnen invullen.

Vb van een opmerking:

"Beste,

graag nog extra bij de bestelling de kindermenu van 7,50 €.

 

Alvast bedankt"

 

Wanneer ik hier de returns kan uithalen, heb ik nog problemen met de komma's. Het voorbeeld is 1 veld, maar wanneer ik dit importeer word dit aanzien als 3 velden daar de komma's als scheiding van velden worden gezien.

Zou iemand hiervoor een oplossing weten?

Link naar reactie
  • 0

persoonlijk denk ik als je met text werkt, dat kommas gewoon geen goede separatoren zijn (maar heb hier weinig ervaring mee)

 

Als het via een webformulier is, kan je dan niet het geheel als pseudo XML laten versturen. Bijvoorbeeld

 

Andries

MijnAdres

Beste heer,

graag nog dit extra...

 

Je importeert dan de gehele tekst in FileMaker (in 1 veld) en dan zijn er voldoende functies die dit weer uiteen kunnen rafelen.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, heb het net even getest.Ook de returns worden opgenomen in het tekstveld.

Ik heb wel gemerkt dat wanneer er aanhalingstekens in het tekstveld zelf aanwezig zijn , dan worden deze bij het importeren verwijderd. Maar dit zal wel geen problemen geven.

Nu enkel nog vragen aan de webdesigner om er de aanhalingstekens bij te plaatsen en het is opgelost.

 

Bedankt! :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...