Jump to content
  • 0

teveel komma's bij import txt-bestand

greg

Question

Posted

Hallo,

Ik ontvang mijn bestelling van klanten via mail in een txt.-bestand.

Alles lukt goed om dit te importeren. Alleen kom ik in de problemen wanneer de klant in een veld een enter of komma tikt.

Indien men een enter invoegt wordt er een extra record gemaakt met alle tekst na de enter.

Indien men een komma invoegt worden mijn velden niet meer goed geïmporteerd.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dag Corneel,

Bedankt voor uw reactie.

Met voorgestelde functie zou ik inderdaad de return's eruit kunnen halen.

Maar dan zit ik nog met het probleem van de komma's die de mensen ingevoegd hebben.

Het probleemveld is een opmerking die de mensen vrij kunnen invullen.

Vb van een opmerking:

"Beste,

graag nog extra bij de bestelling de kindermenu van 7,50 €.

Alvast bedankt"

Wanneer ik hier de returns kan uithalen, heb ik nog problemen met de komma's. Het voorbeeld is 1 veld, maar wanneer ik dit importeer word dit aanzien als 3 velden daar de komma's als scheiding van velden worden gezien.

Zou iemand hiervoor een oplossing weten?

• 0
Posted

persoonlijk denk ik als je met text werkt, dat kommas gewoon geen goede separatoren zijn (maar heb hier weinig ervaring mee)

Als het via een webformulier is, kan je dan niet het geheel als pseudo XML laten versturen. Bijvoorbeeld

Andries

MijnAdres

Beste heer,

graag nog dit extra...

Je importeert dan de gehele tekst in FileMaker (in 1 veld) en dan zijn er voldoende functies die dit weer uiteen kunnen rafelen.

• 0
Posted

Ik had het eigenlijk graag op een ander manier opgelost.

Heb eigenlijk net alles laten omzetten naar txt-bestanden. Had ergens op het forum gezien dat men dit aanraad om gemakkelijk te kunnen importeren.

zou er iemand een andere oplossing weten?

• 0
Posted

Als het kolom-scheidingsteken een komma is, wordt veldinhoud van het type tekst in de regel tussen haakjes ("") gezet. Om het probleem te vermijden dat je aanhaalt, nl. de verwarring tussen een komma die deel uitmaakt van de veldinhoud, en degene die bedoeld is als kolom-separator.

• 0
Posted

Inderdaad, heb het net even getest.Ook de returns worden opgenomen in het tekstveld.

Ik heb wel gemerkt dat wanneer er aanhalingstekens in het tekstveld zelf aanwezig zijn , dan worden deze bij het importeren verwijderd. Maar dit zal wel geen problemen geven.

Nu enkel nog vragen aan de webdesigner om er de aanhalingstekens bij te plaatsen en het is opgelost.

Bedankt! :D