fmwebshop Posted December 9, 2009 Posted December 9, 2009 Leg mij uit waarom ik in veel voorbeeldjes de veldnamen als volgt geschreven zie? veld_naam Ik werk meer dan 15 jaar met FM , lokaal, in een netwerk, op het internet, IWP, CWP en heb nog nooit een probleem ondervonden met veld naam Vr groet Harry Quote
andries Posted December 9, 2009 Posted December 9, 2009 de rede waarom ik dit doe is de volgende: "veld naam" kan je niet met een simpele dubbele klik selecteren, "veld_naam" wel Quote
JeanWM Posted December 9, 2009 Posted December 9, 2009 ... en indien je FM database een verbinfing heeft/moet maken met SQL, mySQL, DB2, of je stuurt zaken aan met b.v. LISP, dan werkt het doorgaans niet. Al die progs lusten geen spaties in veldnamen. Zolang je binnen FM blijft kan het geen kwaad. Maar je weet nooit wat er later moet gebeuren. En moet je database ooit contact hebben met...., dan heb je problemen. Quote
Mark Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Persoonlijk vind ik veldnamen met een underscore mooier ogen, maar dit terzijde. Ik gebruik hoofd- en kleine letters, bijvoorbeeld: FirstName, ProductGroupID, IsActiveMember, etc. Quote
JeanWM Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 En we plaatsen zoveel mogelijk informatie uit het DB-model in een veldnaam. Zo kun je aan de veldnaam al zien wat het resultaat dient te zijn of welke instelling nodig is. Moet je niet telkens volledig in velddefinities klikken om het te weten. Quote
Recommended Posts