Kees Deelen Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Ik heb al druk gezocht op het forum, ik heb ook wel wat gevonden maar ik snap het toch niet helemaal. Ik wil graag veldinvoer van een bepaald veld verbieden als een ander veld de waarde "B" heeft. Wie heeft er voor mij een klein voorbeeld-programma. Alvast hartelijk dank voor de moeite Kees Quote
0 Roger Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Maak van je veld, waarin je invoer conditioneel wil toestaan, een knop met daaronder een script dat afhankelijk van de conditie al dan niet toegang geeft tot het veld. If (ander veld = "B" ) ga naar bepaald veld Wel veldinvoer onder "werking" uitvinken. Quote
0 Kees Deelen Posted December 15, 2009 Author Posted December 15, 2009 Roger, Wat kan het (filemaker)-leven toch mooi zijn. Ik heb het direct geprobeerd en het werkt prima. Nogmaals dank Quote
0 Ari Posted December 16, 2009 Posted December 16, 2009 In FM10 gaat dat nog makkelijker door een dergelijk script automatisch te laten triggeren bij toegang veld. Het makkelijkste is dan om bij 'ga naar veld' geen veldnaam aan te geven. Quote
Question
Kees Deelen
Ik heb al druk gezocht op het forum, ik heb ook wel wat gevonden maar ik snap het toch niet helemaal.
Ik wil graag veldinvoer van een bepaald veld verbieden als een ander veld de waarde "B" heeft.
Wie heeft er voor mij een klein voorbeeld-programma.
Alvast hartelijk dank voor de moeite
Kees
3 answers to this question
Recommended Posts