Ga naar inhoud
  • 0

Verwijderde records blijven bestaan.


wouterm

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met bevestigen denk ik dat Harry "commit" bedoelt.

 

Echter het lijkt mij raar dat dit het probleem zou oplossen want normaal gezien commit je toch automatisch als je van layout verandert, dus zou de delete moeten bevestigd zijn?

 

Dus op zich zou hij die wijzigingen moeten opslaan. Heb dit wel al meegemaakt in een server omgeving. Records die werden gedelete op een Mac waren nog zichtbaar op een PC (het omgekeerde was niet waar).

 

Wij hebben toen een backup genomen om van daar weer opnieuw te starten. Probleem was toen opgelost. Wij gingen er toen dus vanuit dat het om een corrupte file ging, maar hebben dit niet verder onderzocht. Ik ben wel benieuwd wat het zou kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Nu merk ik dat ik net hetzelfde voor heb in een portaal. Als ik een portaalrij wil verwijderen via een script., Dan blijft deze in het portaal staan. (tenzij ik weer de layout verlaat)

Het script dat ik gebruik om de portaalrij te verwijderen is het volgende

- Portaalrij verwijderen (zonder dialoogvenster)

- Records/verzoeken vastleggen (zonder dialoogvenster)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb die refresh stap toegevoegd, maar nu ervaar ik soms dat ik een portaalrij helemaal niet kan verwijderen. Zowel niet via scriptstap, als via de shortcut ctrl+E. Na het herstarten van het bestand kan ik die lijn wel verwijderen. Het probleem stelt zich in meerdere bestanden die ik reeds gemaakt heb (meestal bij de laatst aangemaakte record).

Link naar reactie
  • 0

Sinds FMpro 7.0 heb ik ondervonden dat het maken van nieuwe records via een portal niet zo best meer lukt. (Vooral bij multi-user gebruik). Daarom doe ik sindsdien als volgt:

* Sleutel uit het hoofdrecord in een variabele plaatsen.

* Naar een (hulp)layout gaan op basis van de subtabel.

* Daar een nieuw record aanmaken.

* De sleutel invullen.

* Commit + refresh.

* Terugkeren naar het oorspronkelijk layout.

(Bij de relatie staat dan zelfs "maken van records in deze tabel toegestaan via deze relatie" af)

Misschien nodeloos omslachtig, maar sindsdien geen probleem meer.

Wellicht ligt jou probleem daar in de buurt.

Link naar reactie
  • 0

kan je specifieker vertellen wanneer het zich voordoet?

 

- bij de laatste record, of bij de laatste record als hij net aangemaakt is?

- open je in je script een nieuw venster die naar de child record gaat, of heb je ergens anders een script dat dat doet? Mss mist daar dan een commit, als dan het venster per ongeluk blijft openstaan is je record gelocked en kan je hem niet deleten.

- doet dit probleem zich enkel voor bij gerelateerde records of ook bij hoofdrecords?

Link naar reactie
  • 0

Ik ervaar regelmatig soortgelijke problemen met Fm.

Scripts die niet doen wat ze overduidelijk zouden moeten doen, berekeningsvelden die niet het resultaat geven dat voorzien is.

Kun je dagen mee bezig zijn.

 

Als het me nu overkomt wis ik het veld of het script, sluit het bestand en maak script of veld overnieuw.

Bij mij werkt dat.

 

Vr groet

Harry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...