Jump to content
  • 0

Datum wijziging record

Ikke

Question

Posted

Hoi,

Hier nu mijn 2e probleem.

Ik wil dat elke wijziging word opgeslagen en de datum wijziging daaraan word aangepast.

Als ik een veld wijzig gaat dat ook prima maar wijzig ik in bijvoorbeel een veld in een portaal dan wjzigd de datum niet.

Ik werk met tabbladen en ook als ik op een ander tabblad iets verander wijzigd de datum niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik om moet gaan met het veld datum wijziging en waar ik die het beste kan plaatsen om alle wijzigingen vast te leggen met een datum.

Alvast bedankt.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je hoeft slechts een veld wijzigings datum aan te maken, bij database beheren /velden /aanklikken "wijzigingsdatum".

Let er op dat je veld in de juiste tabel aanmaakt, die waarin je de wijziging aanbrengt.

• 0
Posted

Ik denk dat het probleem juist is dat er velden in een tabel gewijzigd worden maar dat dan het hoofdrecord niet van wijzigingsdatum veranderd.

Maak in alle tabellen een datumveld aan met wijzigingsdatum.

Maak dan in de hoofdtabel een veld aan dat de max-waarde aangeeft van alle wijzigingsdatumvelden. Zo heb je altijd de hoogste waarde.

Zelfde kun je met een tijdveld doen, weet nog nauwkeuriger wanneer een receord gewijzigd is.