Ga naar inhoud
  • 0

Datum wijziging record


Ikke

Vraag

Hoi,

 

Hier nu mijn 2e probleem.

 

Ik wil dat elke wijziging word opgeslagen en de datum wijziging daaraan word aangepast.

Als ik een veld wijzig gaat dat ook prima maar wijzig ik in bijvoorbeel een veld in een portaal dan wjzigd de datum niet.

Ik werk met tabbladen en ook als ik op een ander tabblad iets verander wijzigd de datum niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik om moet gaan met het veld datum wijziging en waar ik die het beste kan plaatsen om alle wijzigingen vast te leggen met een datum.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat het probleem juist is dat er velden in een tabel gewijzigd worden maar dat dan het hoofdrecord niet van wijzigingsdatum veranderd.

Maak in alle tabellen een datumveld aan met wijzigingsdatum.

Maak dan in de hoofdtabel een veld aan dat de max-waarde aangeeft van alle wijzigingsdatumvelden. Zo heb je altijd de hoogste waarde.

Zelfde kun je met een tijdveld doen, weet nog nauwkeuriger wanneer een receord gewijzigd is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...